چهارشنبه‌شب، هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در مصلای امام خمینی(ره) تهران، میزبان مراسم رونمایی از رمان دفاع مقدسی «خانه خورشید» نوشته ماندانا زندی بود.
کد خبر: ۹۵۱۲۳۲

در این مراسم که با حضور نویسنده کتاب برگزار شد، ابوالفضل درخشنده و علی‌الله سلیمی به عنوان منتقد به گفت‌وگو درباره این اثر پرداختند. درخشنده در مراسم رونمایی کتاب «خانه خورشید» با مقایسه ژانرهای مختلف ادبیات دفاع مقدس، این رمان را اثری موفق در زنده کردن ارزش‌های ایثار و فداکاری در دوران جنگ توصیف کرد و به تحسین نویسنده اثر در توجه به این موضوع پرداخت.

همچنین علی‌الله سلیمی این رمان را نمونه‌ای موفق در تخیل نسبت به وقایع جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: تاکنون کتاب‌های زیادی در ادبیات دفاع مقدس بر مبنای خاطرات منتشر شده که به نوبه خود ارزشمندند اما در «خانه خورشید» نویسنده با تحقیقی جامع توانسته بر مبنای تخیل، داستانی عاشقانه و زیبا بیافریند که در ادبیات دفاع مقدس کمتر سراغ داریم.

ماندانا زندی، نویسنده این کتاب هم در این مراسم با تشکر از خانواده‌های فرماندهان جنگ که به او اجازه دادند بتواند روی سوژه داستانش از آنها تحقیق کند، در سخنانی گفت: پنج سال برای نگارش این رمان پای صحبت‌های خانواده شهدا و جانبازان نشستم و با دردهای آنها از نزدیک آشنا شدم. در این رمان تلاش کردم بخشی از فداکاری‌های آنها را برمبنای تخیل روایت کنم.

در این مراسم با حضور خانواده حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس از جمله فرزند شهید آبشناسان، همسر شهید مدق، همسر شهید غیاثوند، همسر شهید تسلیمی، خانواده جانباز قاسمی و دکتر عطاری مدیریت بیمارستان اعصاب و روان نیایش و هدایت‌نژاد از مددکاران این بیمارستان، تقی‌زاده از مددکاران بیمارستان روانپزشکی صدر، محمدحسن کریم‌پور مدیریت انتشارات سریر و نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، زندی نویسنده کتاب و منتقدان از کتاب خانه خورشید رونمایی شد.

زندی که پیش از این با مجموعه داستان «شام آخر» با تحسین منتقدان مواجه شده بود، بیش از پنج سال برای نگارش این رمان صرف کرده و در این روند با بسیاری از همسران فرماندهان جنگ گفت‌وگو کرده است. رمان خانه خورشید را نشر علی، هفته قبل منتشر و روانه بازار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها