مرد جوان در دادگاه خانواده:

دوران مجردی‌ام را بیشتر دوست داشتم

بعد از یک سال زندگی رونیکا و فرزاد، به بن‌بست رسیده است. زندگی مشترکی که با عشق و هیجان زیاد آغاز شد، اما با دلیلی عجیب و در عین حال بی‌اهمیت از هم پاشید.
کد خبر: ۹۴۹۹۶۴

فرزاد که عاشق رونیکا شده بود، در نهایت خیلی زود توانست در کنار رونیکا آغاز زندگی مشترکشان را جشن بگیرد ولی این همه هیجان و عشق یک‌سال بیشتر دوام نیاورد. فرزاد تازه متوجه شد که زندگی دوران مجردی‌اش را بیشتر دوست دارد و دیگر نمی‌تواند متاهل باشد. این زوج عاشق‌پیشه تنها به همین دلیل راهی دادگاه خانواده شدند و درخواست طلاق خود را ارائه کردند.

رونیکا زمانی که در مقابل قاضی شعبه 268 دادگاه خانواده تهران قرار می‌گیرد در مورد ماجرای زندگی‌اش می‌گوید: یک‌سال قبل یک روز به شرکت دخترخاله‌ام رفتم. دختر‌خاله‌ام در آنجا کار می‌کرد و من آن روز می‌خواستم به دیدن او بروم. در آنجا بود که با فرزاد آشنا شدم. او پسر یکی از همکاران دختر‌خاله‌ام بود. ما در یک نگاه عاشق هم شدیم و چند روز بعد دخترخاله‌ام گفت که مادر فرزاد می‌خواهد به خواستگاری‌ام بیاید. من هم که عاشق شده بودم قبول کردم و آنها به خانه ما آمدند. مراسم نامزدی و ازدواج من و فرزاد مثل برق و باد انجام شد و ما خیلی زود با برگزاری جشن عروسی راهی زندگی مشترک شدیم. هردو خیلی خوشحال بودیم و تصور می‌کردیم که قدم در یک زندگی رویایی گذاشته‌ایم. همه چیز هم خوب پیش می‌رفت. من و فرزاد با هم خوشحال بودیم و مرتب به تفریح و گردش می‌رفتیم. اما کم‌کم رفتار فرزاد تغییر کرد و نسبت به من بی‌تفاوت شد.

دیگر با من به تفریح نمی‌آمد و شب‌ها دیر به خانه می‌آمد. بیشتر وقتش را با دوستان مجردی‌اش می‌گذراند و هرچه هم اعتراض می‌کردم فایده‌ای نداشت تا این‌که در نهایت چند شب پیش دعوای ما بالا گرفت. آن شب از فرزاد خواستم دست از این کارهایش بردارد و به من و زندگیمان بیشتر اهمیت دهد. آن‌وقت بود که فرزاد حرف‌های آزاردهنده‌ای به من زد و شب اعتراف کرد که از ازدواج پشیمان شده و دلش می‌خواهد به دوران مجردی‌اش برگردد.

فرزاد گفت که زندگی مجردی‌اش را بیشتر دوست دارد و از این‌که تشکیل زندگی داده ناراحت است. من هم وقتی این حرف‌ها را شنیدم لحظه‌ای تامل نکردم و تصمیم به جدایی گرفتم.

در این لحظه مرد جوان در حالی‌که سرش پایین بود، با صدایی آرام می‌گوید: همسرم درست می‌گوید. من دیگر نمی‌خواهم متاهل باشم. رونیکا زن خوب و مهربانی است، ولی من در ازدواج خیلی هیجانی تصمیم گرفتم.

تصور می‌کردم تمام زندگی متاهلی عشق و دوست داشتن و خوشگذرانی است، اما وقتی وارد زندگی شدم تازه فهمیدم اشتباه می‌کردم. ازدواج و زندگی متاهلی سخت است و برای من زود بود که در این دنیا قدم بگذارم. تمام دوستانم مجرد هستند و فقط من درگیر زن و زندگی شده‌ام.

برای همین زندگی مجردی‌ام را بیشتر دوست دارم و می‌خواهم از رونیکا جدا شوم. زندگی متاهلی برای من فقط استرس و عذاب دارد. برای همین تصمیم گرفتم از همسرم جدا شوم تا بتوانم زندگی مجردی گذشته‌ام را به‌دست آورم.

قاضی پس از شنیدن صحبت‌های این زوج دلیل آنها را برای جدایی کافی نمی‌داند و از آنها می‌خواهد بیشتر در رابطه با تصمیمشان فکر کنند.

در ارتباط با دوستان دقت کنید

دکتر مریم رامشت، روان‌شناس در این باره می‌گوید: به اعتقاد من یکی از مسائل مهمی که می‌تواند نقش زیادی در روابط زوج‌ها و زندگی مشترک آنها داشته باشد، ارتباط با دوستان است. همه می‌دانیم که در زندگی مشترک ارتباط با دوستان چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد. دوستان با تجربه و موفق می‌توانند نقش موثری در پیشرفت‌مان چه در دوران مجردی و چه در زندگی بعد از ازدواج داشته باشند. با این حال عده‌ای از افراد به خوبی می‌دانند که برخی از دوستان‌شان صلاحیت لازم برای ادامه روابط را ندارند، اما از آنجا که مصرانه می‌خواهند وقت‌شان در بیرون از فضای خانه را پر کنند، لجوجانه به دنبال مقاومت در برابر رای و نظر همسرشان هستند. آنها خودشان هم نمی‌دانند که تعامل با تعدادی از دوستان‌شان به‌طور غیرمستقیم و نامحسوس زندگی زناشویی آنها را هم به خطر می‌اندازد. بنابراین زوج‌های جوان باید در ابتدا سعی کنند بی‌طرفانه درباره دوستانشان قضاوت کنند و اگر به این نتیجه رسیدند که با بعضی از ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی برخی از دوستان‌شان مخالف هستند، با حضور آنها در زندگی‌شان مخالفت کنند و ارتباط‌شان را با آنها قطع کنند. تا شاهد عواقب بد و جبران‌ناپذیر آن نباشند. بعضی از زوج‌ها در روابط با دوستانشان دچار افراط می‌شوند و خودشان هم نمی‌دانند که با این کار چطور به زندگی مشترکشان ضربه می‌زنند. تاثیر‌پذیری از برخی دوستان در زندگی زناشویی مشهود می‌شود و ممکن است مرد یا زن، در ارتباط با برخی از دوستانشان بخصوص دوستان مجرد، تاثیرات بد و منفی را بپذیرند و همین تاثیرات منفی، زندگی مشترکشان را به مخاطره بیندازد. بنابراین زنان و مردان باید در روابط با دوستانشان بعد از ازدواج دقت بیشتری داشته باشند تا در زندگی مشترک و ارتباط با همسرانشان اثرات منفی نگذارند.

سیما فراهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها