اگر اهل شهرهای شمالی استان فارس باشید حتما اسم پلوی اسفندی به گوشتان خورده است. آباده‌ای‌ها روز اول اسفند این پلو غنی و سرشار از حبوبات را درست می‌کنند و دور هم نوش جان می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۸۷۴۴

برای تهیه پلوی اسفندی به این مواد احتیاج دارید:

برنج: 4 پیمانه / گوشت گوسفند: نیم کیلو / پیازداغ: 3 قاشق غذاخوری / پیاز: یک عدد / نخود: نصف فنجان / عدس: نصف فنجان / لوبیا سفید: نصف فنجان / ماش: نصف فنجان / ادویه پلویی جنوب (گل سرخ پودرشده)، زیره سبز، دارچین، زنجبیل، جوزهندی و هل پودر شده: 2 قاشق چایخوری / میخک: یک هشتم قاشق چایخوری / جو: نصف فنجان / گندم: نصف فنجان/ فلفل سیاه و نمک: به مقدار لازم / زردچوبه: یک قاشق چایخوری / کره: 100 گرم / روغن کرمانشاهی: به مقدار لازم

حبوبات را بعد از 6 ـ 5 ساعت خیس خوردن جدا جدا بپزید. گوشت را هم با زردچوبه و پیاز بپزید.

ادویه پلویی جنوب، میخک و پیازداغ را در قابلمه بریزید و برنج را به آن اضافه کنید. برنجتان از قبل باید خوب خیس خورده باشد. برنج که به جوش آمد حبوبات پخته، گندم و جوی خیس خورده را به آن اضافه کنید و نمک و فلفل بزنید و بگذارید خوب بپزد و آب برنج کشیده شود. بعد از کشیده شدن آب برنج گوشت را وسط قابلمه بگذارید و دم‌کنی بگذارید و نیم ساعت برنج را دم کنید. روغن کرمانشاهی یا کره آب شده را موقع سرو روی برنج بدهید. این پلو غذای سنگینی است و سعی کنید در ساعت‌های اولیه شب خورده شود که زمان لازم برای هضم توسط معده داشته باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها