عامل قتل هولناک ستایش در ورامین شش ماه پس از جنایت با حکم قضات دادگاه کیفری استان تهران به دو بار اعدام و پرداخت دیه محکوم شد.
کد خبر: ۹۴۸۶۹۹

به گزارش جام‌جم، در این پرونده امیرحسین متولد 25 آذر 78 متهم به قتل عمدی ستایش شش ساله، جنایت بر میت با ریختن اسید و زنای به عنف است. تحقیقات در این پرونده از 22 فروردین امسال و به دنبال شکایت پدر ستایش در کلانتری 11 شهید قدوسی آغاز شد. او در شکایتش گفت: ساعت 13 ستایش برای بازی از خانه خارج شد و دیگر باز نگشت.

در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت، عصر روز بعد امیرحسین همراه پدرش به کلانتری مراجعه و به قتل ستایش اعتراف می‌کند.

ماموران با حضور در خانه متهم، جسد را در آشپزخانه پیدا کردند. متهم در بازجویی‌ها گفت: وقتی مادر، خواهر و خواهرزاده‌ام خانه را ترک کردند، من به علت مصرف مشروب مست بودم. ستایش را به بهانه نشان دادن جوجه به طبقه دوم بردم و ادعا کردم سوسک داخل لباس‌هایش رفته است. بعد از رابطه شیطانی، او را در اتاق خواب گذاشتم و به پشت‌بام رفتم، چهار نخ سیگار کشیدم. وقتی دیدم پدر و مادر ستایش در جست‌وجوی او هستند، دخترک را به آشپزخانه بردم و با چاقو گلویش را از دو ناحیه بریدم. بعد روی جسد اسید ریختم و برای این که بوی اسید در خانه نباشد، اسفند دود کردم.

متهم به قتل سپس توسط کمیسیون پزشکی قانونی مورد معاینات تخصصی قرار گرفت که پزشکان اعلام کردند او جنون ندارد و علایمی از عدم بلوغ در او دیده نشده است. پس از تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شده و متهم به قتل 24 شهریور امسال پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه اولیای دم برای قاتل فرزندشان تقاضای قصاص کردند.

امیرحسین هم در دفاع از خود گفت: اگر مصرف مشروبات الکلی نبود، هیچ کدام از این اتفاقات رخ نمی‌داد. مشروب زندگی‌ام را نابود کرد. من در زمان قتل سیاه مست بودم. آدم سیاه مست کنترلی بر رفتارش ندارد. فقط یادم هست ستایش را به آشپزخانه بردم و با چاقوی میوه‌خوری دسته قرمز گلویش را بریدم. دو سال است مشروب مصرف می‌کنم. ابتدا ماهانه مصرف می‌کردم، اما بعد هفتگی شد. این اواخر هم هر روز الکل می‌خوردم. در منطقه ما پارکی نیست که در آنجا تفریح کنیم و تنها تفریح ما مصرف مشروبات بود. روز حادثه متوجه شدم برای دختر مورد علاقه‌ام خواستگار آمده و از روی ناراحتی زیاد مشروب خوردم.

رئیس دادگاه پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، برای رسیدگی به اتهام تجاوز به عنف، جلسه را غیرعلنی کرد که امیرحسین در این بخش منکر اتهامش شد و از اولیای دم تقاضای بخشش کرد.

پس از آخرین دفاع متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کرده و برای صدور حکم وارد شور شدند.

قضات دادگاه کیفری استان تهران پس از محاکمه متهم، او را به اتهام قتل به قصاص، به اتهام تجاوز به عنف به اعدام و پرداخت دیه ارش بکارت محکوم کردند.

متهم 20 روز فرصت دارد به حکم مجازات خود اعتراض کندتا پرونده در دیوان عالی کشور برای رسیدگی به اعتراضش به جریان بیافتد.

فقط قصاص

هنوز عزادار دخترش است و در جلسه دادگاه درخواست قصاص برای قتل، اعدام برای تجاوز و دیه برای صدمات و جنایت بر میت کرد که با صدور حکم به خواسته‌اش رسید. شیرآقا قریشی، پدر ستایش در گفت‌وگویی با جام‌جم از دستگاه قضایی ایران برای رسیدگی سریع به پرونده‌اش تشکر و تاکید کرد، به هیچ عنوان حاضر به بخشش قاتل نیست. در ادامه گفت‌وگوی جام‌جم با پدر ستایش را می‌خوانید.

انتظار چنین حکم سنگینی را برای قاتل داشتید؟

ما تابع قانون هستیم و هرحکمی را در نظر بگیرند، از آن سرپیچی نمی‌کنیم. هر حکمی صادر شود، می‌پذیریم. البته من فکر می‌کردم،‌ این حکم را برایش در نظر بگیرند،‌ چون من در دادگاه دیدم و شنیدم و از کارهایش مطلع شدم. ابتدا در جریان پرونده نبودم و روز دادگاه فهمیدم چه کارهایی در حق این بچه کرده و چه جنایتی مرتکب شده است. در دادگاه،‌ مادر ستایش از هوش رفت و ما همگی از شنیدن حرف هایش و جنایتی که کرده بود، خیلی شوکه شدیم.

حاضر به بخشش قاتل هستید؟

نه. من فقط قصاص می‌خواهم برای این که درس عبرت دیگران باشد. من بچه‌ام را از دست دادم و دیگر زنده نمی‌شود اما قصاص قاتلش را می‌خواستم برای این‌که درس عبرت شود.

آیا درخواست اجرای حکم در خیرآباد را داشته‌اید یا نه؟

نه، درخواستی نداشتیم. حکم اجرا شود،‌ محل آن برای ما مهم نیست. البته در دادگاه از ما درباره محل اجرای حکم سوالی نشد.

قتل ستایش چه تاثیری بر روحیه شما، همسرتان و فرزندان دیگرتان داشت؟

همسرم بعد از قتل،‌ دچار مشکلات روحی شد و از طرف بهزیستی معرفی شدیم به دکتری در ورامین که پیش او می‌رود. می‌توانید صحت حرف‌هایم را از دکترش هم سوال کنید. قبل از قتل ستایش پنج فرزند داشتم. والله چه بگویم. بگویم روحیه خوبی دارند؟ که ندارند. بچه‌ها افسردگی گرفته‌اند. در خانه وقتی می‌خوابند، ستایش را می‌بینند. او را حتی سر سفره کنار خود می‌بینند. جای ستایش خالی است.

از روند رسیدگی به پرونده راضی هستید؟

بله، واقعا راضی هستیم. ممنونشان هستیم و یک دنیا تشکر می‌کنیم. به وضعیت ما در دستگاه قضایی ایران بخوبی رسیدگی شد. پرونده را هم در کمترین زمان رسیدگی کردند. قضات خیلی در پرونده دقت کردند.

ستایش پنجمین بچه بود؟

نه، یکی کوچک‌تر از ستایش داریم.

تا به حال برای جلب رضایت به شما مراجعه کرده‌اند؟

نه، هیچ‌کس از خانواده قاتل نیامده است. خود آنها هم گفته‌اند واگذار به قانون کرده‌ایم. ما هم تسلیم قانون هستیم. هرچه قانون بگوید.

اما گفته شده خانواده قاتل برای رضایت آمده‌اند و شما راهشان نداده‌اید.

نه. دو تا دختر جوان آمدند که من راه ندادم.

قاتل را پیش از این دیده بودید؟

گاهی در کوچه می‌دیدیم.

رفتارش با شما چطور بود؟

ما سلام و علیک هم نداشتیم. گاهی می‌دیدیم در کوچه می‌رود و می‌آید. خبری ندارم که چطور بوده.

قاتل رفتار خاص یا متفاوتی با شما نداشت؟

نه. ما حرفی نداشتیم با هم بزنیم.

حرف آخر.

از قوه قضاییه برای این حکمی که دادند، تشکر می‌کنم. از دولت ایران سپاسگزارم.

مریم آقایی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها