مستند «بازگرد» روایتی از وضعیت زنان ایزدی در شمال عراق دارد که به محاصره داعش درآمده‌اند و قرار است بزودی از شبکه‌های سیما نمایش داده شود.
کد خبر: ۹۴۵۹۵۳

به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، ماریا ماوتی، کارگردان مستند «بازگرد» که به وضعیت زنان و کودکان ایزدی در شمال عراق می‌پردازد، به دغدغه‌هایش برای انتخاب این سوژه اشاره کرد و گفت: من به دلیل این‌که در مناطق مرزی کردستان متولد و بزرگ شده‌ام، از کودکی با مصائب و مشکلات خانواده‌های آواره عراقی آشنا بوده‌ام و این مسأله برایم همیشه به عنوان یک دغدغه مطرح بوده است.

وی به بردگی گرفته شدن بیش از 5000 زن ایزدی در مناطق تحت کنترل داعش در عراق را انگیزه ساخت مستند «بازگرد» دانست و اظهار کرد: در این مستند به دو سوژه محوری پرداخته‌ایم. یکی از آنها دختری چهار ساله است که مدت‌هاست پدر و مادرش به اسارت داعش درآمده‌اند در حالی که حتی عکسی از آنها در اختیار ندارد و سوژه دوم مادری است که دو دختر 14 و 15 ساله‌اش به اسارت داعش درآمده‌اند.

مستند 24 دقیقه‌ای «بازگرد» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است و بزودی از شبکه‌های سیما به‌نمایش درمی‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها