رئیس‌کل بانک مرکزی مطرح کرد:

خروج کامل از رکود اقتصادی در سال جاری

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: ‌براساس پیش‌بینی‌ها در سال جاری شاهد خروج کامل از رکود خواهیم بود و اقتصاد کشور رشد 5 درصدی را تجربه خواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۵۰۷۳

به گزارش روابط‌عمومی بانک مرکزی، ولی‌الله سیف در سفر به استان کرمان با حضور در جلسه ستاد اقتصادمقاومتی با اشاره به تنگنای اعتباری بانک‌ها و مؤسسات اعتباری افزود: هم‌اکنون نزدیک به 45 درصد از منابع بانک‌ها به دلایلی چون مطالبات غیرجاری خود بانک‌ها، مطالبات از دولت و دارایی‌های غیرمالی منجمد هستند و بانک‌ها تنها با 55 درصد از منابع خود می‌توانند تسهیلات جدید ارائه کنند. مساله زمانی پیچیده‌تر می‌شود که 90 درصد از تأمین مالی اقتصاد کشور توسط بانک‌ها انجام می‌گیرد. پس لازم است با همکاری و هماهنگی، مساله اعطای تسهیلات به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای پول و اعتبار با تاکید بر مصرف بهینه و جلوگیری از هدررفت منابع بانکی یادآور شد: یکی از اصلی‌ترین مسئولیت‌های بانک مرکزی هموار کردن ظرفیت‌ها، متناسب با تحولات و فعالیت‌های اقتصادی کشور است. بر این اساس و برای جلوگیری از هدر رفت منابع بانک‌ها باید سعی شود تا بنگاه‌هایی که توان خلق ارزش افزوده دارند، در اولویت قرار گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها