مراسم تشییع پیکر فرهنگ شریف در تالار وحدت تهران صبح شنبه 20 شهریور برگزار شد و تعداد زیادی از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر در این مراسم حضور یافتند و پیکر زنده‌یاد فرهنگ شریف از مقابل تالار وحدت تهران به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع شد.
کد خبر: ۹۴۳۸۹۹

صداقت و پاکی شریف در سازش نیز متبلور می‌شد

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در ابتدای این برنامه گفت: نمی‌خواهیم باور کنیم که فرهنگ شریف را از دست داده‌ایم. او مردی بود که بیش از شش دهه از عمر شریفش را صرف خدمت به هنر این مملکت کرد. او هنرمندی بود که از دوران نوجوانی نبوغ و بلوغش را در حوزه موسیقی آشکار کرد و توانست در کنار بزرگان آن دوره هنرنمایی کند.

پروین صالح همسر هوشنگ ظریف، استاد موسیقی ایران به نیابت از این استاد پیامی را به این شرح قرائت کرد: فرهنگ شریف یگانه بود و به مانند نامش، شریف زیست و شریف رفت. فقدان او غم بزرگی برای موسیقی ایران است، او در واقع فرهنگ بداهه‌نوازی موسیقی ایران بود.

عبادی گفت فرهنگ از من قوی‌تر است

داریوش پیرنیاکان نیز در این مراسم گفت: فرهنگ شریف یکی از ماندگارترین نوازنده‌های تار ایران است که از دوران نوجوانی تک‌نوازی را در رادیو آغاز کرده بود. ما شبی در محضر استاد عبادی بودیم که من به ایشان گفتم شما جزو برترین بداهه‌نوازان و تک‌نوازان موسیقی ایران هستید، اما استاد عبادی به من گفت فرهنگ از من قوی‌تر است.

وی افزود: شریف یکی از برترین بداهه‌نوازان موسیقی ایران بود که سنوریته ساز او منحصر به فرد بود و در مورد آثار او می‌توان کتاب‌ها و مقالات بسیار نوشت. او ابداعات بسیاری در نوازندگی تار داشت که بی‌تردید آیندگان از خلاقیت‌های او و نوع ساز زدن او بهره خواهند گرفت.

پیرنیاکان تصریح کرد: طی دورانی که در خدمت استاد فرهنگ شریف بودم، یک بار ندیدم او پشت سر کسی حرف بزند. او شریف زیست و شریف هم از دنیا رفت و من امیدوارم اخلاق پسندیده او سرلوحه زندگی تمام هنرمندان فعال موسیقی ایرانی باشد.

مضراب‌های عاشقانه شریف بر تمام دل‌ها می‌نشست

حسین خواجه‌امیری نیز طی سخنانی کوتاه در این مراسم گفت: من و فرهنگ شریف همکلاس و هر جا می‌رفتیم با هم بودیم. بیشتر برنامه‌های من در برنامه گل‌ها با فرهنگ شریف بود که با حضور او خاطرات ماندگاری رقم خورد.

همسر فرهنگ شریف نیز در ادامه این مراسم، ضمن اشاره به روزهای پایانی زندگی این استاد موسیقی ایرانی گفت: مضراب‌های فرهنگ شریف تکرار نخواهد شد، من در این لحظات فقط می‌توانم از حسم سخن بگویم. من وقتی در کنار او بودم، همیشه او را به چشم فرهنگ شریف دیدم و همیشه سعی کردم شأن و جایگاه او را حفظ کنم. امیدوارم توانسته باشم مسئولیت خود را به عنوان همسر بدرستی انجام داده باشم.

وی افزود: استاد فرهنگ شریف عاشقانه زندگی کرد و مضرابش را در عشق پیدا کرد. او با مضرابش با همه گفت‌وگو می‌کرد و با مضرابی عاشقانه با همه آدم‌های پیرامون خود سخن می‌گفت. به یاد دارم که در همین چند هفته اخیر دائم به من می‌گفت آیا زنده می‌مانم؟ و من به او می‌گفتم تو همواره زنده می‌مانی و این عشق تو باعث ماندگاری همیشگی تو بین مردم خواهد بود.

رضایی تصریح کرد: استاد فرهنگ شریف ریشه‌ای به قامت موسیقی ایرانی داشت که در تاریخ زیبا و دوران طلایی موسیقی ماندگار و ساخته شد و همیشه باقی خواهد ماند.

در حاشیه مراسم

داوود گنجه‌ای، هوشنک کامکار، زیدالله طلوعی، علی ترابی، پری ملکی، صدیق تعریف، حمیدرضا نوربخش، سیدعباس سجادی، نصرالله ناصح‌پور، همایون نصیری، میلاد کیایی، سالار عقیلی، کیوان ساکت، عبدالحسین مختاباد، محمدعلی بهمنی، پوری بنایی، انوشیروان روحانی، محمد سریر، علی جهاندار، محمد اصفهانی، فریدون شهبازیان، حسین پرنیا و کامبیز گنجه‌ای از جمله هنرمندانی بودند که در مراسم حضور پیدا کردند.

ـ در این مراسم اعلام شد که مراسم ترحیم زنده‌یاد فرهنگ شریف سه‌شنبه 23 شهریور در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها