عضو هیأت داوران AIBD تاکید کرد:

زبان رسانه ای باید ساده و همه فهم باشد

مدیر برنامه موسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه گفت : توانایی در به تصویر کشیدن یک محتوا در قالب مستند یا برنامه رادیویی مهمترین ملاک برای انتخاب آثار راه یافته به بخش مسابقه AIBD بوده است.
کد خبر: ۹۳۷۳۷۹
زبان رسانه ای باید ساده و همه فهم باشد

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، فیلومنا پراگاسام مدیر برنامه موسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه و عضو هیأت داوران AIBD گفت: 30 اثر تلویزیونی و 25 اثر رادیویی راه یافته به بخش مسابقه AIBD هرکدام در دو بخش بررسی و در نهایت در هر حوزه چهار نامزد انتخاب شدند.

عضو هیأت داوران AIBD با تاکید بر توجه به خط روایی داستان و انسجام در بیان محتوا از اثاری نام برد که توانسته اند در کنار استفاده از نماد های بصری و فناوری های روز ، داستان و محتوای خود را به مخاطب منتقل کنند.

خانم فیلومنا با تأکید بر استفاده از موسیقی محلی و بومی در آثار راه یافته در بخش مسابقه رادیویی افزود: انتقال پیام فرهنگی در اثری با مخاطب جهانی نیازمند ویژگی های خاص و رعایت ظرایف شنیداری است. به این علت در انتخاب آثار رادیویی به انتقال مفاهیم بومی به زبان ساده و همه فهم در سطح جهانی توجه کردیم.

مدیر برنامه موسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا – اقیانوسیه با اشاره به مسابقه اثار تلویزیونی در این رقابت نیز گفت: اثار تلویزیونی در دو بخش «بازیابی فرهنگ گمشده» و «پایان جنگ، اغاز صلح» بررسی شده اند و در هر بخش دو اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی افزود: آثار رادیویی نیز در دو بخش «گریز از فقر» و «رسانه در بحران» ارزیابی شدند و در این بخش نیز دو اثر که به لحاظ شنیداری توانسته بودند علاوه برانتخاب موسیقی در محتوا نیز تاثیرگذار باشند انتخاب شدند.

عضو هیأت داوران AIBD در ادامه با تاکید بر بالا بودن سطح کیفی آثار رسیده و انتخاب انها افزود: در این دوره برخی از آثار در حد بسیار ممتازی بودند و حتی با مستندهایی روبرو بودیم که در حد آثار سینمایی قابل ارزیابی هستند .

وی در پایان گفت: این مسابقه با انتخاب موضوعات جهانی و بومی به نوعی دغدغه خود را از مسائل روز نشان داد و انتخاب ما از آثاری با کیفیت دیداری و شنیداری مناسب، نشان دهنده نزدیک شدن مخاطب به محتوای مورد نظر بوده است.

آثار برگزیده در این رقابت هنری، امشب در مراسم افتتاحیه رسمی چهل و دومین نشست سالانه و پانزدهمین مجمع عمومی موسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما معرفی می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها