در نخستین روز هفته، ماموران کلانتری 138 جنت‌آباد در جریان سقوط مرگبار دو دختر نوجوان از طبقه پنجم ساختمانی در خیابان پیامبران غربی، خیابان جهاد اکبر قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۳۶۳۲۰

با حضور در آنجا و آغاز تحقیقات معلوم شد این دو نفر با هم دوست بودند و یکی از آنها در آن ساختمان زندگی می‌کرد. روی دست یکی از دختران بریدگی‌هایی وجود داشت. در ادامه ماموران نامه‌هایی از دو دختر پیدا کردند که آنها از مشکلات زندگی نوشته بودند.

مرد شرور در دام پلیس

در دومین روز هفته، ماموران پلیس پایتخت موفق به دستگیری مرد شروری شدند که پسران نوجوان را به بهانه پرسیدن نشانی، ربوده و در دام شیطانی‌اش گرفتار می‌کرد. این ماجرا زمانی فاش شد که پسری به ماموران گشت در شرق تهران مراجعه و گفت که دوست نوجوانش را مرد شروری ربوده و به خانه‌اش برده است. ماموران با جمع‌بندی اطلاعات به خانه مورد نظر رفتند و به تحقیق از مرد شرور پرداختند که او مدعی بود از پسرنوجوان خبری ندارد، اما در بازرسی از آنجا پسر ربوده شده پیدا شد. بررسی‌ها نشان داد، متهم چند پسر نوجوان را ربوده و یکی از آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

دستگیری دزدان طلافروشی

در سومین روز هفته، ماموران پلیس آگاهی سر پل ذهاب استان کرمانشاه موفق به دستگیری سه مرد و یک زن در عملیات‌ جداگانه‌ای شدند که مسلحانه به یک طلافروشی دستبرد زده و در جریان سرقت هفت کیلو طلا، یک پلیس را به شهادت رسانده و طلافروش را با شلیک گلوله زخمی کرده بودند. سه سارق مسلح نقابدار هفته گذشته وارد طلافروشی‌ای در خیابان امام خمینی(ره) شهر سر پل ذهاب شده و این سرقت را انجام دادند.

بخشش 3 ا عدامی

در چهارمین روز هفته، سه مرد زندانی که در آستانه اعدام قرارداشتند، موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شده و زندگی به آنها لبخندی دوباره زد. یکی از مردان اعدامی، دی 89 در جریان درگیری با برادرزنش که برای پایان دادن به دعوای او وهمسرش به خانه‌شان در یکی از محله‌های کرج آمده بود، او را با شلیک گلوله کشت. در حالی که او در دادگاه به قصاص محکوم شده بود، با گذشت شش سال از این جنایت، مادر داغدیده مقتول در روز تولد امام رضا(ع) رضایت داد و دامادش را بخشید. اما دومین مرد اعدامی مردی بود که 27 مرداد 90 در پی درگیری با جوانی او را در خیابان مالک‌اشتر تهران با ضربه‌های چاقو به قتل رسانده بود که پس از چند ماه از سوی ماموران پلیس تهران دستگیر شد‌. او نیز بعد از محاکمه به قصاص محکوم شد که مادر مقتول با حضوردر دادسرای امور جنایی تهران قاتل پسرش را بخشید‌. سومین اعدامی هم مردی بود که به اتهام قتل مادرش هشت سال در زندان به سر می‌برد تا این‌که پسر و دختر دایی مقتول که تنها وارثان وی بودند با حضوردر دراجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران او را بخشیدند.

کمک فرشتگان به پدر

در پنجمین روز هفته، ماموران اداره آگاهی شهرستان شهریار در غرب استان تهران موفق به یافتن سه پسر بچه در یکی از بهزیستی‌های این شهر شدند که تا پیش از پیدا شدن آنها گمان می‌کردند این کودکان ربوده شده‌اند‌. ماجرا از آنجا آغاز شد که چند روز پیش خانواده این کودکان که پدرانشان در کفاشی کار می‌‌کردند به پلیس آگاهی آمده و گم‌شدن آنها را گزارش دادند. ماموران در جست‌وجوی آنها بودند و حتی گمان می‌کردند این کودکان ربوده شده باشند، اما سرانجام کودکان را در اداره بهزیستی یافتند. با تحقیق از این کودکان متوجه شدند آنها چون پی برده بودند وضع مالی خانواده‌هایشان خوب نیست وپدرهایشان مجبورند تا پاسی از شب کار کنند‌. برای کمک به آنها تصمیم می‌گیرند واکسی شوند و پولی در‌آورند که در جریان واکس زدن کفش مردم در خیابان گم می‌شوند و سر از بهزیستی در‌می‌آورند.

قتل 3 عضو خانواده برای سرقت

در ششمین روز هفته، ماموران اداره پلیس آگاهی استان گلستان موفق به کشف راز جنایتی شدند که در آن مادر‌بزرگی همراه دختر و نوه‌اش به قتل رسیده بود‌. با دستگیری دو پسر‌خاله در این قتل‌عام خانوادگی آنها اعتراف کردند با انگیزه سرقت طلاهای این دو زن، آنها را کشته‌اند. متهمان، صحنه قتل سه عضو این خانواده را تشریح کردند.

تصادف مرگبار

روز جمعه، تصادف میان دو دستگاه اتوبوس در محور کرج ـ تهران سه کشته و 45 مصدوم برجای گذاشت. این حادثه ساعت 7 و 14 دقیقه زمانی رخ دادکه اتوبوس مسافربری در محور کرج به تهران و در نزدیکی پیکانشهر، اقدام به پیاده کردن چند مسافر در حاشیه بزرگراه کرده بود که همان موقع اتوبوس دیگری از پشت سر به اتوبوس پارک‌شده برخورد کردو این حادثه تلخ را رقم زد. براساس بررسی‌های کارشناسان پلیس راه خواب‌آلودگی راننده اتوبوس «مان» و بی‌توجهی به جلو توسط وی اعلام شده بود. با هماهنگی قضایی راننده هر دو اتوبوس بازداشت شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها