هر هفته به چند مورد از رفتارهای اجتماعی بپردازیم که هر روز با آن سرو کار داریم و شاید خودمان از انعکاس آن در نگاه دیگران بی‌خبر باشیم، همه ما هر روز که از خانه برای کار و خرید و... بیرون می‌رویم در طول مسیر متوجه خیلی از مسائل و رفتارهای همدیگر می‌شویم، اما اکثرا با بی‌تفاوتی از کنار آن رد شده یا عکس‌العملی نشان نمی‌دهیم.
کد خبر: ۹۳۵۹۱۶
توصیه شهروندی/ به منابع طبیعی احترام بگذاریم

احترام به منابع طبیعی: منابع طبیعی و محیط زیست برای همه ماست، چرا با این طبیعت زیبای خداوند دوست نباشیم و به جای قطع کردن درختان، کاشتن آن را یاد نگیریم، به جای اذیت و آزار حیوانات آنها را دوست بداریم، به قول سهراب سپهری: هر کجا هستم، باشم، آسمان مال من است/ پنجره، فکر، هوا، عشق،زمین مال من است خب چرا باید این نعمت ها را آلوده کنیم. وقتی برای گردش و پیک نیک همراه خانواده به فضای سبز مثل پارک یا جنگل می رویم فکری برای پس مانده مواد غذایی وزباله های خود کنیم، اگر سطل زباله نبود، یک کیسه همراهمان باشد، به کودکان بگوییم که درختان برای تکیه دادن نیستند و با شاخه نهال های کوچک بازی نکنند. بیاموزیم به محیط زیست احترام بگذاریم و مثل وسایل شخصی خودمان آنها را نگهداری و حفظ کنیم.

فرهنگ رانندگی: بسیاری از امور زندگی بدیهی است، مثلا هنگام رانندگی اگر با سرعت کم می رانیم در خط کندرو حرکت کنیم و وقتی اتومبیلی با سرعت پشت ما حرکت می کند و چراغ می زند به او اجازه سبقت بدهیم، لجبازی نکنیم، موقع پیچیدن به چپ و راست حتما از چراغ راهنما استفاده کنیم و از همه مهم تر با سرعت استاندارد حرکت کنیم. اتومبیل خود را طوری پارک کنیم که دیگران بتوانند براحتی تردد کنند و از بوق زدن بی مورد در هر زمان از شبانه روز تا آنجا که ممکن است پرهیز کنیم.

ضمیمه چاردیواری - اعظم سادات سیدبرقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مهبد
-
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
من دكتری مدیریت اطلاعات هستم این مطالب خیلی زیبا و روان گفته شده امیدوارم كمی مطالبش را در صورت لزوم بیشتر نموده تا انعكاس آن در بین شهروندان نهادینه شود. متشكرم از جام جم سرا
كارمند مفلس
-
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
بعضی ها گردش در طبیعت كه میروند از شاخه درختان آویز میشوند یا برای آتش استفاده میكنند یا آتش را خاموش نمیكنند اگر یادآوری كنی ناسزا میگویند رانندگی صحیح هم كه خدا را شكر در ایران وجود ندارد بین خطوط رانندگی كردن راهنما زدن سرعت مجاز سبقت نگرفتن باعث دشنام بقیه رانندگان میشود فقط سرجلسه آزمون رانندگی این مسائل برای گرفتن قبولی رعایت میشود و تمام
سرانوش
-
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
من این مطلب را دنبال می كنم به نظرم اگر ادامه دار شود خیلی عالیست. این مطالب باید آنقدر گفته شود تا در مغز مردم حك شود مردم به مطالب تخصصی كمتر احتیاج دارند اما مطالب عامیانه خیلی تاثیرگذار تر است.

نیازمندی ها