زندگی به زبان آدمیزاد

توصیه شهروندی/ احترام در تاکسی

زندگی به زبان آدمیزاد

توصیه شهروندی / آپارتمان نشینی

در این ستون می‌خواهیم هر هفته به چند مورد از رفتارهای اجتماعی بپردازیم که هر روز با آن سرو کار داریم و شاید خودمان از انعکاس آن در نگاه دیگران بی‌خبر باشیم. همه ما هر روز که از خانه برای کار و خرید و... بیرون می‌رویم در طول مسیر متوجه خیلی از مسائل و رفتارهای همدیگر می‌شویم، اما اکثرا با بی‌تفاوتی از کنار آن رد شده یا عکس‌العملی نشان نمی‌دهیم.
کد خبر: ۹۳۸۹۱۲
توصیه شهروندی / آپارتمان نشینی

آپارتمان‌نشینی: آپارتمان‌نشینی از شیوه‌های زندگی در شهر است که فرهنگ آن هنوز شاید آن‌طور که خودش رشد داشته،‌ در میان مردم دیده نمی‌شود مثلا در خیلی مواقع همسایه بالایی روفرشی یا سفره غذایش را از بالای پنجره تکان می‌دهد و تمام پس‌مانده غذا یا خرده آشغال را بدون توجه به سمت طبقه پایین یا خیابان و حیاط می‌ریزد. یا بدون اجازه خودروی خود را در پارکینگ خالی همسایه پارک می‌کنیم و اصلا اهمیتی به این موضوع نمی‌دهیم. همین‌طور صدای تلویزیون یا موسیقی را بیش از حد بلند کرده و باعث اذیت و آزار همسایه‌ها می‌شویم، فراموش نکنیم از قدیم گفتند همسایه از همسایه ارث می‌برد پس خیلی حواسمان باشد که ما همسایه‌ها در مقابل هم باید مسئول و مهربان باشیم.

صف نانوایی: این نانوایی رفتن از همان دوران کودکی در خون همه ما ایرانی‌ها حسابی ته‌نشین شده است، فرقی نمی‌کند نانوایی سنگکی باشد یا بربری یا لواش و تافتون، بالاخره همه اینها وقتی واردش می‌شوی با دو صف روبه‌رو می‌شوی و این دو صف که یکی متعلق به چند تایی‌هاست و دیگری به یک دانه‌ای‌ها معروف است، همواره مورد مناقشه مردم قرار گرفته است، این که چند تا از این طرف صف برود و چندتا از طرف دیگر و بالاخره یک دعوایی به راه می‌اندازد. در این زمینه خود نانواها نقش مهمی دارند که بتوانند بین این دو گروه از مردم عدالتی را برقرار کنند، خود مردم هم واقعا با چند دقیقه کمتر و بیشتر نان داغ‌شان را می‌برند خانه پس الکی خون خودمان را کثیف نکنیم و اعصاب‌مان را خرد نکنیم.

ضمیمه چاردیواری- اعظم سادات سیدبرقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها