متفاوت باشید

فرهنگ خواستگاری

زندگی به زبان آدمیزاد

توصیه شهروندی/ یک پیشنهاد آبکی

در این ستون می‌خواهیم هر هفته به چند مورد از رفتارهای اجتماعی بپردازیم که هر روز با آن سرو کار داریم و شاید خودمان از انعکاس آن در نگاه دیگران بی‌خبر باشیم. همه ما هر روز که از خانه برای کار و خرید و... بیرون می‌رویم در طول مسیر متوجه خیلی از مسائل و رفتارهای همدیگر می‌شویم، اما اکثرا با بی‌تفاوتی از کنار آن رد شده یا عکس‌العملی نشان نمی‌دهیم.
کد خبر: ۹۴۷۱۹۳
توصیه شهروندی/ یک پیشنهاد آبکی
یک پیشنهاد آبکی: آبخوری‌های عمومی از قدیم به‌صورت یک منبع آب با لیوان‌های آلومینیومی یا برنجی در ذهن ما ایرانی‌ها نقش بسته است، اما بعد از چند سالی تغییر کردند و حالا کمی بهداشتی‌تر شدند. در حال حاضر در تمام مراکز خصوصی یا عمومی یک آبخوری با تعدادی لیوان موجود است اما یک مشکل وجود دارد این‌که وقتی برای آب خوردن لیوان یکبار مصرف برمی‌داریم به‌جای یکی، یکدسته جدا می‌شود که کار را مشکل می‌کند اگر آنها را دور بیندازیم اسراف است اگر سر جایش بگذاریم که دستمالی شده و غیربهداشتی است پس می‌ماند یک کار ساده که سازنده‌های این دستگاه‌ها محبت کنند طراحی آن را طوری انجام دهند که هنگام برداشتن واقعا یک لیوان جدا شود البته سازندگان این لیوان‌های پلاستیکی هم باید در تولید آن دقت بیشتری کنند با همین دو راهکار کلی از اسراف جلوگیری می‌شود و سطح انتقال بیماری هم کاهش می‌یابد.

سنت خوب: صله رحم یعنی پیوستن و سلوک داشتن با خویشاوندان که حتی در قرآن هم به آن اشاره شده است. در قدیم مردم وقت بیشتری داشتند و می‌توانستند هر هفته یا هر ماه به منزل هم رفته و از حال همدیگر باخبر شوند اما با پیشرفت علم و فناوری و شبکه‌های اجتماعی این رفت و آمدها کمتر شده و دیگر مردم خیلی کم به منزل هم می‌روند. اما باز هم این دلیل نمی‌شود که ما این سنت خوب را به فراموشی بسپاریم حتی در همین شبکه‌های مجازی هم می‌توان گروه‌های خانوادگی تشکیل داد و از حال و روزگار هم باخبر شد. البته یک دلیل دیگر هم که این فاصله را بین خانواده‌ها ایجاد کرده شرایط مالی و خانه‌های کوچک است که باز هم می‌توان با برنامه‌ریزی‌های کم‌خرج و دورهمی‌های ساده در پارک و... همدیگر را ملاقات کرد.

ضمیمه چاردیواری- اعظم سادات سیدبرقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها