آزادی پدر، نیازمند ۸۰ میلیون تومان

دلو چاه، کارگری را روانه زندان کرد

خ-الف یکی از هزاران زندانی است که در انتظار یاری خیرین روزهای زندان را شب می کند. جوان است و صاحب دو فرزند و تمامی روزها و شبهای زندان را به سرنوشت و آینده آنها فکر می کند.
کد خبر: ۹۳۵۳۷۸
دلو چاه، کارگری را روانه زندان کرد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «خ-الف» پیش از زندان برای امرار معاش خود و خانواده اش از روستای خوش از توابع اسفراین خراسان شمالی به کرج مهاجرت می کند.

این جوان روستایی به همراه ۲ فرزند و همسرش ساکن کرج می شود و برای چرخاندن چرخهای زندگی به دنبال کار می گردد تا اینکه در نهایت در یکی از میادین میوه و تره بار مشغول کارگری می شود.

علاوه بر اینکه کارگری می کرده نگاهی هم به وضعیت خانواده پدری خود داشته و هر از گاهی برای کمک به خانواده به آنها سری می زده است.

خشکسالی های پیاپی کشاورزی سنتی منطقه را تحت الشعاع قرار داده بود، پدرش کشاورز و پسر هم پدر را در این کار یاری می داد اما با خشکسالی های متعدد این خانواده روستایی مجبور به در اختیار گرفتن یک حلقه چاه مستقر در باغ همسایه می شوند و برای افزایش میزان آبدهی چاهشان اقدام به لایروبی می کنند که در روز حادثه با توجه به سوابق کاری حادثه دیده از وی می خواهند به صورت روزمزد برای لایروبی چاهشان اقدام کند.

فرد مذکور به داخل چاه رفته و مشغول به کار می شود و برای انتقال ماسه و خاک به سطح زمین از یک دستگاه بالابر و دلو استفاده می کند که در حین انجام کار به دلیل نقص فنی سازه دلو مورد استفاده، دلو با محتویاتش از ارتفاع به داخل چاه سقوط می کند که به فرد حادثه دیده برخورد و منجر به مصدمیت شدید وی و نهایتا فوت می شود.

حالا دیگر او فقط جوان کارگر زحمت کشی که با کار در میدان میوه و تره بار خرج خانواده اش را در می آورد، نیست بر اساس یک اتفاق او محکوم و سپس زندانی لقب گرفت.

در پرونده اش قتل غیرعمد به واسطه بی مبالاتی یا بی احتیاطی با عدم رعایت نظامات در غیر تصادفات رانندگی علت محکومیت و حبسش نوشته شده است و باید دیه را طبق رقم اعلامی در سال ۹۵ بپردازد.

طی تحقیق به عمل آمده توسط گروه تحقیق ستاد دیه استان خراسان شمالی وی فاقد اموال اعم از منقول و غیرمنقول است و در مدت زمان محکومیت مشکلات فراوانی برای خانواده اش ایجاد شده است. از سویی دیگر فرد فوت شده نیز دارای ۲کودک کوچک است که امکان بخشش کل مبلغ دیه برایشان امکان پذیر نیست چرا که خانواده متوفی نیز خانواده ای بسیار ضعیف از لحاظ اقتصادی هستند.

آزادی یک پدر کارگر با ۸۰میلیون تومان

او حالا به جای اینکه میوه های تره و بار را به دست مشتری ها بدهد و شب با کیسه های میوه به خانه برگردد، در بند باز زندان اسفراین تحمل حبس می کند.

طبق اعلام ستاد دیه، مبلغ کل دیه این زندانی جرائم غیرعمد ۱۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که شاکی از ۵ میلیون آن گذشت کرده و ۳۸ میلیون ریال از طریق کمک های مردمی و آورده خانواده زندانی تامین شده و این فرد به خاطر ۸۰ میلیون ریال در زندان به سر می برد.

گفتنی است خیرین می توانند کمک های خود را به شماره حساب های ستاد دیه ۷۴.۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی،۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی، ۵۵۵۵۵ بانک ملی و یا از طریق سامانه پرداخت تلفن همراه #۷۸۰* واریز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها