دلار بانکی 3107 تومان

نرخ رسمی 31 ارز افزایش یافت

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، اقدام برخی بانک‌ها و موسسات مالی درخصوص بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان‌شان را خلاف قانون خواند.
کد خبر: ۹۳۳۷۳۶
حواستان به این تخلف بانک ها باشد!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از الف ،علیرضا ساوری افزود: گزارش‌های دریافتی درخصوص پرونده‌های تسهیلات بانکی حاکی از این است که برخی بانک‌ها و موسسات مالی در زمان اعطای تسهیلات، بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان را در قالب انواع سپرده ها اعم از قرض الحسنه و سرمایه‌گذاری بلوکه می‌کنند.

وی گفت: آن‌ها این اقدام را با هدف جلوگیری از خروج منابع یا تأمین وثایق معتبر برای پوشش ریسک اعتباری انجام می‌دهند اما این اقدام آن‌ها مغایر با قانون عملیات بانکی بدون ربا موجب بالا رفتن نرخ موثر سود تسهیلات و به تبع آن تخطی از نرخ های تصویب شده شورای پول و اعتبار می‌شود.

وی افزود: این اقدام همچنین با سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد و تداوم آن در شرایط فعلی اقتصاد کشور به هیچ عنوان به مصلحت نیست.

این مسوول قضایی گفت: ما به همین منظور از همه معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های استان‌های سراسر کشور خواسته‌ایم به گونه‌ای اقدام کنند تا از طریق نهادها و دستگاه‌های نظارتی استان بویژه بازرسی کل استان‌ها از این نوع تخلفات جلوگیری کنند.

وی افزود: البته این تخلف را برخی بانک‌ها و موسسات مالی مرتکب شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
علی
-
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
همشون انجام میدن . حتی واسه 3 میلیون وام ازدواج.
حسین
-
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
مثلا حواسمون باشه چی كار میتونیم بكنیم.
اینقد نمك به زخممون نزنین.
نذارین بیشتر از این دغدغه هامون بیشتر بشه.
ناشناس
-
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
قانون عملیات بانكی بدون ربا" چه واژه مسخره ای !!!!!شما سود 16% را اسلامی و بدون ربا مینامید و آن وقت 06%(شش دهم درصد ) سود وام بانكهای امریكا را ربا مینامید؟
سروش
-
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
در ازای پرداخت 30 میلیون وام از من هم 3میلیون در بانك سپه بلوكه شده
مهدی
-
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
راه كار چیه ؟
به كجا شكایت كنیم ؟
از كجا پیگیری كنیم ؟
بهمن
-
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
از بانك رفاه 15میلیون وام گرفتم چهار میلیون ششصد هزارتومن بلوكه شده به كجا باید مراجعه كنم كی به حرفم گوش میده؟منو راهنمایی كنید لطفا09350512502
محمد
-
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
وام آش نذری نیست كه ببرند در خونه مردم بدهند.بایستی بانكها از یه جایی تامین منابع بكنند بعدا در اختیار درخواست كنندگان قراردهند.خوبه بدونید.ما كاركنان بانكها همین پایان سال گذشته التماس می كردیم تا مردم حساب قرض الحسنه باز كنند حتی فرمهایی تهیه كرده بودیم و به مشتریان ارزنده شعبه می دادیم تا قسمتی از منابع خود را در حساب قرض الحسنه نگه دارند ولی هیچ استقبالی نشد ولی حالا اونا كه مراجعه می كنند واسه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به صورت دستوری به كاركنان می گویند چرا حق مارا نمی دهید و از ما ضامن می گیرید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها