عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

علت مرگ کیارستمی قصور پزشکی در ایران نیست

بهمن کیارستمی می‌گوید: روند برررسی پرونده پزشکی باعث شده تا علیرغم میل باطنی‌مان از بیمارستان جم و پزشک معالج عباس کیارستمی شکایت کنیم زیرا تنها راه برای اطلاع از محتویات این گزارش طرح شکایت از بیمارستان و پزشک معالج است.
کد خبر: ۹۳۲۹۹۱
شکایت خانواده کیارستمی از بیمارستان جم

به گزارش جام جم آنلاین ،بهمن کیارستمی درباره نتیجه جلسه غیررسمی عصر روز گذشته (یکشنبه 24 مرداد) کمیسیون تخصصی پرونده زنده‌یاد عباس کیارستمی به ایلنا گفت: درحال حاضر به نظر می‌رسد در مرحله‌ای هستیم که نظر کمیسیون پزشکی بررسی پرونده به سازمان نظام پزشکی اعلام شده و در واقع این جلسه برای این تشکیل شد که پیش از صدور رای، نظر و خواسته ما را هم بدانند.

وی ادامه داد: در حقیقت ما تا زمانی که گزارش دقیق کمیسیون تخصصی پرونده را ندانیم، نمی‌توانیم در رابطه با صدور رای اظهارنظر کنیم. سازمان نظام پزشکی هنوز هیچ گزارش رسمی منتشر نکرده است و نتیجه تحقیقات و بررسی‌های مفصل این کمیسیون به ما نیز اعلام نشده است. در چنین شرایطی ما چطور می‌توانیم درباره حکم مربوطه نظری دهیم یا خواسته‌ای مطرح کنیم؟

فرزند عباس کیارستمی افزود: به دلیل اینکه ما شکایتی در رابطه با این پرونده مطرح نکرده‌ایم و این پرونده شاکی خصوصی ندارد و مدعی‌العموم که در اینجا خود سازمان نظام پزشکی است خواستار رسیدگی به پرونده است، به ما اعلام شد که گزارش کمیسیون را نمی‌توانند در اختیار ما قرار دهند چون در این رابطه شکایتی مطرح نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تنها راه دسترسی به گزارش کمیسیون طرح شکایت از بیمارستان یا پزشک معالج است،‌ گفت: امیدوار بودیم کار به این‌جا نرسد. گمان می‌کردیم انتشار گزارش کامل و جامع این کمیسیون که در آن پزشکان مختلف، نمایندگان مجلس، نمایندگان سازمان نظام پزشکی، نمایندگان پزشکی قانونی و نمایندگان وزارت بهداشت حضور دارند، می‌تواند پاسخی به شبهات و مسائل مطروح در این پرونده باشد و این پرونده را به سرانجام برساند.

کیارستمی با تاکید بر اینکه ترجیح ما پیش از صدور رای، دریافت گزارش این کمیسیون است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد تنها راه برای اطلاع از محتویات این گزارش طرح شکایت از بیمارستان و پزشک معالج است و در حقیقت از این مرحله به بعد باید از طریق شاکی خصوصی پرونده را پیش ببریم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در حال حاضر قصد شکایت دارید، گفت: بله علی‌رغم میل‌مان مجبور به طرح شکایتیم. گرچه ما امیدوار بودیم تا روز چهلم نتیجه بررسی‌ها اعلام شود تا اگر گزارش قابل قبولی ازسوی سازمان نظام پزشکی ارائه شد از طرح شکایت بگذریم اما با توجه به روند قانونی دادرسی و سئوالات متعددی که در رابطه با این پرونده مطرح شده، تنها صدور حکم، بدون انتشار گزارش دقیق کمیسیون محترم قابل قبول نیست و امیدواریم انتشار این گزارش، پاسخگوی سوالات و شبهات باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها