اعضای کمیسیون بهداشت مجلس با جام جم آنلاین مطرح کردند

نمایش چالش مانکن در اتاق عمل قبیح بود / با احدی تعارف نداریم

ناظر کمیسیون بهداشت مجلس درکمیته بررسی پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی با بیان اینکه ضوابط علمی در عمل دوم آقای کیارستمی رعایت نشده، عدم حضور پزشک معالج اصلی در تمام طول مدت درمان در کنار بیمار را تخلف حرفه‌ای دانست.
کد خبر: ۹۳۲۴۷۹
ناظر مجلس: جراحی دوم کیارستمی باید زودتر انجام می‌شد

به گزارش جام جم آنلاین ، سیامک مره‌ صدق در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی‌های حاصل از آخرین جلسه پرونده پزشکی عباس کیارستمی، گفت: مرحوم کیارستمی بعد از عمل پولیپ‌ روده دچار عارضه خون‌ریزی ناشی از عمل شده است اما عمل دوم برای کنترل خون‌ریزی با سه روز تاخیر انجام گرفته حال اینکه باید طبق استانداردهای علمی زودتر عمل می‌شد لذا ضوابط علمی به صورت صددرصد در عمل دوم رعایت نشده است.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی عدم حضور پزشک معالج اصلی در تمام طول مدت درمان در کنار بیمار را تخلف حرفه‌ای دانست و گفت: پزشک معالج پس از عمل اول به سفر رفته و این کار از نظر اصول پزشکی قابل تایید نیست هر چند این علت‌ها هیچ کدام نقش تعیین کننده‌ای در فوت بیمار ندارند.

پرونده پزشکی کیارستمی در فرانسه تا امروز به دست نظام پزشکی نرسیده

وی با بیان اینکه داروهای قلب بیمار نیز قبل از عمل در زمان مناسب قطع شده است، مجددا تاکید کرد: پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی در فرانسه تا ساعت 12 ظهر امروز (شنبه 23 مردادماه) به دست نظام پزشکی نرسیده و من نیز آن را ندیده‌ام.

مره‌صدق با تاکید بر اینکه پرونده پزشکی آقای کیارستمی به دست کمیته بررسی نرسیده است، گفت: قانونا تنها خانواده بیمار می‌توانند درخواست ارجاع پرونده به ایران را داشته باشند و من از اینکه این درخواست صوت گرفته یا خیر اطلاعی ندارم.

این پزشک متخصص جراح عمومی ادامه داد: با وجود مکاتبات سازمان نظام پزشکی و تماس سفیر ایران در فرانسه با سیستم نظام پزشکی فرانسه نه تنها اطلاعاتی درباره بیماری به صورت رسمی ارائه نشده، حتی هنوز محرز نیست چه کسی گواهی فوت وی را در فرانسه صادر کرده، درحالی که اگر علت نهایی مرگ برای پزشکان مشخص شده باشد باید گواهی فوت را صادر کنند.

وی با تاکید براینکه همچنان یک مسئله‌ حل نشدنی در پرونده محروم کیارستمی وجود دارد و آن اینکه کدام پزشک به این بیمار 76ساله اجازه سوار به هواپیما یا آمبولانس هوایی برای یک پرواز طولانی را داده است، گفت: تیم پزشکی وی مکررا اعلام کرد که با این انتقال مخالف بوده‌ و وزارت بهداشت نیز مخالفت خود را با انتقال مرحوم کیارستمی رسما اعلام کرده است.

بررسی‌ها مبنی براینکه چه کسی مجوز پرواز کیارستمی را صادرکرده همچنان به نتیجه نرسیده

نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بررسی‌های نظام پزشکی مبنی بر اینکه چه کسی مجوز پرواز زنده یاد کیارستمی را صادر کرده تاکنون به هیچ نتیجه‌ای ختم نشده است.

دفن متوفی بدون گواهی فوت و جواز دفن از نظر قانونی قابل قبول نیست

این پزشک متخصص جراح عمومی با بیان اینکه تنها سازمانی که در تهران اجازه خروج جسد از شهر تهران و انتقال به گورستان‌های دیگر را دارد سازمان بهشت زهرا است، گفت: طبق بررسی نظام پزشکی در بهشت زهرا هم هیچ پرونده‌ای از این مرحوم وجود ندارد علاوه بر آن هنوز مشخص نیست چه فردی مجوز دفن را صادر کرده درحالی که دفن متوفی بدون گواهی فوت و جواز دفن از نظر قانونی قابل قبول نیست.

همچنان نمی‌دانیم علت مرگ بیمار چه بوده

وی با بیان اینکه با بررسی روند درمانی مرحوم کیارستمی، ایشان در آخرین روزهای درمان در ایران، هیچ علامت نگران‌کننده همچون تپ نداشته، افزود: عوارض بعد از عمل نیز تحت کنترل بوده و اینکه عوارض ایجاد شده در ایران چقدر در علت مرگ تاثیر داشته هنوز مشخص نیست چراکه ما همچنان نمی‌دانیم علت مرگ بیمار چه بوده است.

اعلام نظر نظام پزشکی بعد از بررسی در دادگاه انتظامی نظام پزشکی

ناظر کمیسیون بهداشت مجلس در کمیته بررسی پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی با بیان اینکه اظهارنظر نظام پزشکی بعد از بررسی در دادگاه انتظامی نظام پزشکی اعلام خواهد شد، گفت: عمل اول بر اساس ضوابط علمی بوده و ایشان طبق گزارش پاتولوژی نیاز به عمل جراحی به دلیل پولیپ روده داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
-
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
۰
۰
حقوق شهروندی برای همه برابر است برای جان همه مردم باید همینقدر حساس بود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها