مطالعات جدید انجام شده درباره تاثیرات مخرب شکر بر سلامت انسان، نشان می‌دهد خطرات مصرف زیاد شکر بیش از حد تصور است. این مطالعات روی 43 کودک مبتلا به چاقی و فشار خون مزمن انجام شده است.
کد خبر: ۹۲۹۲۸۷
ذات مخرب شکر

پژوهشگران، رژیم غذایی این 43 کودک را به مدت 9 روز تغییر دادند. به این صورت که رژیم غذایی روزانه این کودکان در این مدت با مواد غذایی دارای شکر محدود، ولی با همان میزان کالری جایگزین شد.

نتایج قابل توجهی از این مطالعات به دست آمده که نشان می‌دهد با این که کودکان مورد مطالعه مواد غذایی با کالری برابر را مصرف می‌کردند، تنها با حذف شکر اضافی از رژیم غذایی، سطوح متفاوتی از سلامتشان تقویت شده است؛ ازجمله کاهش فشار و قند خون، کاهش LDL (کلسترول بد) و کاهش میزان انسولین. همچنین این تغییر رژیم غذایی باعث بهبود عملکرد کبد می‌شود.

با این که آزمایشات براساس حفظ وزن کودکان طراحی شده بود (هنگام کاهش وزن کودک، مقدار مواد غذایی مورد استفاده افزایش داده می‌شد) ولی کودکان احساس سیری بیشتری را در رژیم غذایی با شکر کمتر داشتند. متخصصان غدد کودکان بیان می‌کنند اثرات مضر شکر به خاطر میزان کالری یا تاثیر آن بر وزن افراد نیست، بلکه به دلیل ماهیت خود شکر است. شکر اضافی می‌تواند تحت عنوان‌های مختلفی در مواد اولیه غذاها استفاده شود. بنابراین مطالعه برچسب‌های مواد غذایی و استفاده از غذاهای فرآوری نشده در صورت امکان، حائزاهمیت است. پس می‌توان نتیجه گرفت شکر نه به دلیل میزان کالری و افزایش وزن، بلکه به دلیل ماهیتش مضر است.

مترجم: هانیه کریمی

منبع: www.msn.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها