جام جم آنلاین: محققان می گویند ویتامین دی که زمان کودکی به شکل های مختلف به بدن برسد، هنگام بلوغ، مانع از ابتلای زنان به سرطان سینه می شود.
کد خبر: ۹۲۸۹۱
به گزارش عرب آنلاین، محققان بیمارستان مونت ساینای در تورنتو گفتند: دخترانی که بین ده تا نوزده سالگی به اندازه کافی در برابر نور خورشید قرار می گیرند و ماهی یا شیر می خوردند، بسیار کمتر به این سرطان مبتلا می شوند.
محققان با بررسی این دختران دریافتند آن ها نزدیک به 40 درصد کمتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار می گیرند.
دکتر جولی نایت گفت: تحقیقات پزشکی نشان داده است ویتامین دی بسیار مفید است و همه بویژه زنان باید در سیستم غذایی خود به آن توجه داشته باشند.
وی افزود: نور خورشید، شیر، ماهی، حبوبات و روغن ماهی سرشار از ویتامین دی است.