دبیر کانون انبوه سازان در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین خبر داد:

سقف فروش اقساطی مسکن شناور می شود /افزایش وام به بیش از 150 میلیون تومان

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن :

آغاز طرح فروش اقساطی مسکن

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان از آغاز طرح فروش اقساطی مسکن با نرخ کارمزد 2.3 درصد خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۹۲۷
آغاز طرح فروش اقساطی مسکن

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، جمشید برزگر امروز در یک نشست خبری درباره وضعیت بازار مسکن گفت: امروز شاهد روزنه امید برای برون رفت از رکود در تمام حوزه ها از جمله بخش مسکن هستیم.

وی کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و ارائه تسهیلات خرید را از جمله راهکارهای تاثیرگذار در بازار مسکن دانست و گفت: با وعده هایی که دولت در حوزه مسکن داده است امیدواریم این بخش به عنوان موتور محرکه و پیشران اقتصادی باعث خروج بخش مسکن از رکود شود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان همچنین از پیشنهاد جدیدی به دولت و بانک مرکزی خبر داد و گفت: در پیشنهاد جدید خود به دولت اعلام کرده‌ایم که بانک مرکزی 150 میلیون تومان تسهیلات قابل انتقال به خریداران با نرخ سود 12 درصد پرداخت کند. به همین دلیل در رایزنی‌ها که با نمایندگان مجلس صورت گرفته است امیدواریم دولت با این پیشنهاد موافقت کند تا زودتر از موعد پیش‌بینی شده وارد رونق مسکن شویم.

برزگر در رابطه با فروشی اقساطی مسکن گفت: سامانه جامعی طراحی شده است تا تمام فایل های فروش انبوه سازان از 30 استان کشور در آن ارائه شود که بزودی راه اندازی خواهد شد.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان افزود: واحدهایی که بالای 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند برای فروش به مردم ارائه می شوند.

وی با اشاره به سقف 150 میلیون تومانی تسهیلات اقساطی فروش مسکن گفت: در شهرهای زیر 50 هزار نفر با 50 – 60 میلیون تومان می توانند خانه خریداری کنند اما در کلانشهرها از جمله تهران در خواست ویژه داده ایم تا 60 درصد قیمت تمام شده خانه با توجه به قیمت منطقه تسهیلات داده شود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان افزود: اگر دولت مساعدت کند و میزان سقف تسهیلات را افزایش دهد و مدت بازپرداخت اقساط را از 5 سال به 10 یا 15 سال افزایش دهد میانگین اقساط ماهانه در کل کشور می تواند به یک میلیون و 200 هزار تومان کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح تسهیلات پرداخت نمی‌شود بلکه بانک ضمانت بازپرداخت اقساط از سوی خریداران مسکن را در دستور کار خود قرار می‌دهد، گفت: بانک مسکن با اجرای این طرح نرخ کارمزد 2.3 درصدی را دریافت می‌کند.

برزگر افزود: علاوه بر بانک مسکن با سایر بانک های نیز مکاتبه شده است که در صورت نهایی شدن آنها نیز برای ارائه تسهیلات در حوزه مسکن همکاری کنند.

سیما رادمنش - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مهرداد
-
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
ده ساله اااااگه بشه تاره میشه ماهی یك و دویسسسسسست یا خدا كمرم گرفت
سید
-
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
البته باز هم فكر می كنم خریدش ارزش داره چون همین الان رقم های اجاره بالاتر از این است

نیازمندی ها