آخرین متهم فراری پرونده قتل جوان ایرانی در ژاپن که پس از جنایت به ایران گریخته بود، دستگیر شد. متهمان به خاطر قاچاق موادمخدر و تلفن همراه چهار میلیاردی پسر جوان را کشتند.
کد خبر: ۹۲۷۲۷۴

به گزارش جام‌جم، اواخر آذر سال گذشته فردی با مراجعه به دادسرای جنایی تهران از قتل برادرش در ژاپن خبر داد و خواستار رسیدگی به پرونده شد. شاکی در اظهاراتش گفت: برادرم به نام «میلاد» 28 ساله مدت شش سال است به کشور ژاپن رفته و اقامت آن کشور را گرفته و هرازگاهی با ما تماس می‌گرفت. دو روز قبل یکی از دوستان برادرم با ما تماس گرفت و مدعی شد میلاد در جریان یک درگیری به قتل رسیده و تلویزیون ژاپن صحنه قتل برادرم را پخش کرده است.

با آغاز رسیدگی به پرونده، هماهنگی لازم از طریق پلیس بین‌الملل و وزارت امور خارجه انجام و جسد مقتول به ایران منتقل و به خانواده اش تحویل داده شد .

همزمان با انتقال جسد مقتول به تهران و براساس اعلام پلیس ژاپن به وزارت امور خارجه و پلیس بین‌الملل مشخص شد که مقتول در درگیری با اراذل و اوباش ژاپن معروف به «یاکوزا» با ضربات شمشیر به قتل رسیده است .

در ادامه تحقیقات مشخص شد مقتول همراه تعدادی از اتباع سایر کشورها و همچنین دو نفر از اتباع ایرانی در زمینه خرید و فروش موادمخدر فعالیت داشته و در این خصوص با گروه دیگری از فروشندگان موادمخدر دچار اختلاف و درگیری بوده است .

در ادامه پیگیری پرونده از سوی پلیس بین‌الملل در کشور ژاپن، چهار عامل جنایت به نام‌های رسول 31 ساله، حسین30 ساله، مجید 32 ساله و وحید 31 ساله شناسایی و تحت تعقیب قضایی ـ پلیسی قرار گرفتند که سرانجام دو نفر از متهمان به نام‌های «وحید» و «مجید» توسط پلیس کشور ژاپن دستگیر شدند. در ادامه از سوی پلیس ژاپن به پلیس بین‌الملل اعلام شد که دو متهم دیگر پرونده به نام‌های رسول و حسین چند ساعت بعد از ارتکاب جنایت، از کشور ژاپن خارج شده و رسول به ایران و حسین به کشور ایتالیا متواری شده‌اند .

در ادامه سومین متهم پرونده در کشور ایتالیا دستگیر شد. آخرین متهم پرونده به نام رسول نیز که پس از ورود غیرقانونی به ایران، زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرده بود، در آخرین مخفیگاهش در شهرستان تنکابن شناسایی و روز پنجشنبه دستگیر شد.

رسول پس از انتقال به اداره ویژه قتل به مشارکت در قتل اعتراف و عنوان کرد: از 11 سال قبل در ژاپن به کار فروش موادمخدر مشغول بودم. چندی قبل من و شرکایم یک خط تلفن همراه به مبلغ چهار میلیارد تومان از مقتول خریدیم. خریداران موادمخدر برای تهیه مواد با این خط تماس می‌گرفتند. پس از مدت کوتاهی متوجه کم شدن تعداد تماس‌های گوشی و خریداران موادمخدر شدیم. با پیگیری موضوع مشخص شد مقتول با تعدادی از خریداران تماس گرفته و شماره جدیدش را به آنها داده است. در چندین نوبت به مقتول اخطار دادیم از این کار دست بردارد یا پول خط را پس بدهد اما او زیر بار نمی‌رفت .

رسول درخصوص روز جنایت نیز به کارآگاهان گفت: به بهانه خرید مواد مخدر از طریق تعدادی از خریداران مواد با مقتول قرار ملاقات گذاشتیم. زمانی که مقتول در محل قرار با ما روبه‌رو شد، بسرعت اقدام به فرار کرد و ما نیز با دو دستگاه خودروی سواری به تعقیب او پرداختیم. با ایجاد تصادف عمدی، ماشین میلاد را از جاده اصلی خارج کردیم و میلاد مجبور به توقف در حاشیه خاکی جاده شد. قبل از آن که میلاد موفق به پیاده شدن از ماشین شود، من و شرکایم به سمت ماشین حمله‌ور شدیم که میلاد به سمت ما شمشیر و اسلحه کمری کشید. با شمشیر ضربه‌ای به دست میلاد زدیم که باعث شد اسلحه از دستش بیفتد. بعد هم چهار نفری به او ضربه زدیم.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر سه متهم پرونده در اختیار پلیس ژاپن قرار دارند که با توجه به تابعیت ایرانی متهمان، اقدامات قانونی برای تحویل گرفتن این سه متهم در دست پیگیری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها