براساس گفته محققان هزینه کردن برای مولتی‌ویتامین‌ها و مکمل‌های دوران بارداری فقط اتلاف پول است، چرا که زنان باردار به استفاده از آن نیازی ندارند. محققان با توجه به تمامی شواهد به این نتیجه رسیده‌اند مکمل‌ها تاثیر چندانی بر ارتقای سلامت مادر و نوزاد ندارند. اما باید مطمئن بود زنان باردار اسید‌فولیک و ویتامین D استفاده می‌کنند و همچنین از یک رژیم غذایی متعادل برخوردار باشند.
کد خبر: ۹۲۳۴۵۶

شرکت‌های دارویی تولید‌کننده مکمل‌ها می‌گویند: برخی زنان باردار در طول بارداری به اندازه کافی مواد مغذی دریافت نمی‌کنند، بنابراین استفاده از مکمل‌های تولید شده خود را ضروری می‌دانند.

به گفته پژوهشگران، شواهد مهمی در مورد این که استفاده از اسید‌فولیک در دوران بارداری ضروری است، وجود دارد. استفاده 400 گرم اسید‌فولیک در روز می‌تواند در جلوگیری از اختلالاتی موسوم به نقص لوله عصبی در کودک در حال رشد کمک کند.

همچنین استفاده از 10 گرم ویتامین D در روز برای سلامت استخوانی مادر و نوزاد توصیه می‌شود. ویتامین A مکملی است که مقدار زیاد آن می‌تواند در دوران بارداری خطرناک باشد و به کودک آسیب برساند.

محققان می‌گویند: تنها مکملی که برای تمام زنان در طول بارداری توصیه می‌شود اسید‌فولیک و ویتامین D است که با هزینه نسبتا پایین در دسترس است. بر این اساس تاکید می‌شود زنان باردار ضمن داشتن یک رژیم غذایی متنوع و سالم از‌جمله میوه و سبزیجات تازه از اسید‌فولیک به عنوان یک مکمل ضروری استفاده کنند. این یک افسانه است که باید همه مکمل‌ها را با هم مصرف کرد. استفاده از یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند تمام نیازهای مادر و فرزند را برآورده کند. انجمن تولید‌کنندگان غذایی سالم اصرار دارد بخش قابل توجهی از زنان در سن بارداری به اندازه کافی از رژیم غذایی سود می‌برند و مواد مغذی به مادر و فرزند می‌رسد.

منبع: BBC

مترجم: آتنا حسن‌آبادی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها