جمعه شب حسام‌الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی در تالار وحدت روی صحنه رفته و بخشی از آثار به یاد ماندنی‌اش را برای مخاطبان اجرا کرد. در این اجرا که «سرود کهن» نام داشت، چهره‌های برجسته سیاسی کشور ازجمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، عباس عراقچی، رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام، حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و ... حضور داشتند. آن طور که ایسنا نوشته است، سراج پیش از آغاز برنامه گفت: ما سعی کرده‌ایم کارهایی را در جهت فرهنگ و هنر کشور تقدیم کنیم، به‌نحوی که برای جوانان هم مورد پسند باشد. او اظهار امیدواری کرد «سرود کهن» مورد توجه مخاطبان حاضر در سالن قرار گیرد.
کد خبر: ۹۲۲۴۲۹

یک ماه تا انتشار «کلیات اشعار سبزواری»

زنده‌یاد حمید سبزواری از شاعران برجسته انقلاب اسلامی بود که حدود دو ماه پیش درگذشت. آن طور که محسن ممتحنی فرزند این شاعر فقید به میزان گفته است، تا یک ماه دیگر مجموعه کامل سروده‌های پدرش در بازار کتاب ارائه می‌شود. او اظهار کرد: در زمانی که پدر در قید حیات بودند سردار نقدی به ملاقات ایشان آمد و در حاشیه این دیدار قرار شد مجموعه‌ای از آثار چاپ شده و چاپ نشده پدر گردآوری و در قالب یک کتاب وارد بازار نشر شود. به گفته او، تهیه و گردآوری این کتاب را سه شاعر خوب کشورمان رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی و حسین اسرافیلی بر عهده دارند و سرمایه‌گذاری این کتاب را سردار نقدی و سازمان بسیج عهده‌‌دار شده‌اند.

بهرام بیضایی یک کتاب را پرفروش کرد

«نمایش ضربت زدن» که حدود 15 سال پیش توسط بهرام بیضایی فیلمنامه نویس، نمایشنامه‌نویس و کارگردان کشورمان نوشته شده، تاکنون اجرا نشده بود، تا این که چندی پیش به کارگردانی محمد رحمانیان به روی صحنه رفت. این نمایش درباره شخصیت و ضربت خوردن امیرالمؤمنین حضرت علی‌(ع) است که در کنار آن داستان دیگری هم با محوریت یک نمایشنامه‌نویس و گروهی تئاتری برای نگارش داستانی درباره حضرت امیرالمومنین(ع) شکل می‌گیرد.

فارس با بررسی بازار کتاب، از پرفروش شدن این نمایشنامه خبر داده و آن را در فهرست پرفروش‌های هفته گذشته قرار داده است. «نمایش ضربت زدن» را نشر روشنگران و مطالعات زنان روانه بازار کتاب کرده است.

قطب‌الدین صادقی در مشهد

نمایش میدانی «تازیانه بهرام» با کارگردانی قطب‌الدین صادقی با بازی 200 بازیگر 28 تیر همزمان با افتتاح سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور در میدان ورزش دانشگاه فردوسی مشهد اجرا می‌شود. او درباره اجرای این نمایش به «ایران تئاتر» گفت: تازیانه بهرام نمایشنامه‌ای است که من براساس داستان‌های پهلوانی شاهنامه و زندگی پهلوان بزرگ ایرانی بهرام نوشته‌ام. او درباره ضرورت روی صحنه بردن نمایش‌هایی برگرفته فرهنگ ملی گفت: نباید اجازه دهیم نسل امروز از گذشته خود بی اطلاع باشد، چراکه نیاکان ما حماسه‌هایی آفریدند که بسیار ارزشمند است و بنابراین حق نداریم این فرهنگ و تاریخ را به دست فراموشی سپرده و در مقابل به فرهنگ جوامع دیگر روی بیاوریم که در اکثر موارد با ما هماهنگی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها