سایه روشن

ولایتی: آمریکا به تعهداتش عمل نکرد

خبرگزاری صداوسیما به نقل از علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: آمریکایی‌ها آن طور که توقع می‌رفت به تعهدات خود در برجام عمل نکردند و برخی شروط نه‌گانه رهبری در اجرای برجام نیز عملی نشد. همزمان مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه رومانی بر ضرورت برداشته شدن گام‌های بیشتر از سوی آمریکا در جهت اجرای کامل تعهداتش در برجام تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۰۹۶۰

روحانی: کنار مردم و دولت عراق هستیم

خبرگزاری صداوسیما نوشت: حسن روحانی، رئیس‌جمهور دیروز در دیدار سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق پیروزی‌های اخیر دولت و ملت عراق بر تروریست‌ها را دستاوردی بسیار حائز اهمیت دانست و بر ضرورت حفظ اتحاد و تقویت انسجام داخلی همه گروه‌های سیاسی، مذاهب و قومیت‌ها در این کشور تاکید کرد.

آخرین خبرها از پیگیری سوءقصد به یک نماینده

مجتبی ملکی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در گفت‌وگو با میزان در ارتباط با آخرین جزئیات حمله مسلحانه در منطقه مرزی ریجاب کرمانشاه تصریح کرد:عوامل تیراندازی پس از وقوع حادثه، ماشین خود را به آتش کشیدند و به کوه‌هایی که در نزدیکی مرز قرار دارد، متواری شدند. وی بیان کرد: با توجه به وجود خودروی آنها در محل وقوع حادثه اطلاعات خوبی به‌دست آمده است. همچنین یک منبع آگاه در نهاد ریاست جمهوری درخصوص شایعات درباره لغو سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه گفت: تاکنون صحبتی از لغواین سفر مطرح نشده است.

مواضع سیاسی واقتصادی گروه ها شبیه است

محمد هاشمی، رییس دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ممکن است در تعاریف اعتدالی، اصولگرا یا اصلاح طلب مطرح شود اما اینها تعاریف وقالب های ساخته شده است، بیشتر قالب هایی که است که خود این جناح ها ساخته‌اند و واقعیت بیرونی ندارد؛ طبق تحقیقی که انجام شده است بیش از 90 درصد مواضع سیاسی و اقتصادی گروه ها چه اصلاح‌طلب،اصولگرا یا اعتدالیون همسو و شبیه است. هاشمی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین گفت: برخی نظام‌ها مبتنی بر احزاب هستند و دو یا سه حزب قدرتمند و فراگیر در آنها وجود دارد و احزاب حکومت می کنند اما در کشور ما اینگونه نیست، احزاب متعددی داریم شاید حدود 300 حزب داریم اما هیچ کدام حزب قدرتمندی که بتواند فراگیر باشد و به‌عنوان مثال اکثریت کرسی های مجلس و دولت را در اختیار بگیرد، وجود ندارد. وی درباره عملکرد دولت روحانی در مورد برخورد با پرداخت های غیرمتعارف نیز گفت: این پرداخت ها در کشور فراگیر است و از زمان های قبل هم به نحوی وجود داشته، مجموعه دریافت ها همواره متفاوت بوده وخاص قوه مجریه هم نبوده ودر قوا و نهادهای دیگر نیز این موضوع وجود داشته است حال الان به یکباره با هجمه وسیعی این موضوع را رسانه‌ای کرده اند.

حضور ظریف در اجلاس کشورهای ساحلی خزر

وزیر امور خارجه کشورمان فردا در راس هیاتی متشکل از مدیران ذی‌ربط و کارشناسان حقوقی ـ ‌سیاسی در اجلاس وزرای خارجه کشورهای ساحلی شرکت خواهد کرد. به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، در این اجلاس مهم‌ترین مسائل مرتبط با دریای خزر از جمله بررسی مفاد پیش‌نویس کنوانسیون رژیم حقوقی و آماده‌سازی دستور کار و اسناد مورد نیاز اجلاس آینده سران کشورهای دریای خزر که در قزاقستان برگزار خواهد شد، انجام می‌شود.

خشمگین شویم، اثری از آل‌سعود باقی نمی‌گذاریم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات اخیر ترکی الفیصل شاهزاده سعودی در جمع منافقین، در پیامی اینستاگرامی به آل سعود گفت که ما دیر خشمگین می‌شویم ولی اگر خشمگین شویم، آثاری از آل سعود روی زمین باقی نخواهیم گذاشت. به گزارش ایسنا، محسن رضایی تاکید کرد: حمایت رسمی عربستان از منافقین نشان داد تمامی ترورهایی که این گروهک طی سال‌های اخیر انجام داده با حمایت عربستان بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها