پس از یک بازه زمانی 9 ساله و به دنبال پیشنهادات جدید عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، سامح شکری وزیر خارجه این کشور روانه سرزمین‌های اشغالی شد اما بیش از آن‌که وی بتواند از اسرائیلی‌ها تعهدی بگیرد، آنها از او برای آزادی تعدادی اسرائیلی در غزه تعهد گرفتند.
کد خبر: ۹۲۰۸۳۵

به گزارش رسانه‌ها دیدار بین سامح شکری و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل چنان گرم بود که دوطرف در محل اقامت نتانیاهو با هم نشسته و مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا، یورو 2016 را مشاهده کردند.

نتانیاهو در پایان این سفر از وزیر خارجه مصر خواست برای بازگرداندن نظامیان اسیر صهیونیست در غزه کمک کند و او نیز قول همکاری داد. سامح شکری اولین مقام مصری است که پس از 9 سال برای اولین بار به اراضی اشغالی فلسطین سفر می‌کند. روزنامه معاریو نوشت: نتانیاهو از سامح شکری خواست، مصر برای کمک به بازگرداندن اسرائیلی‌های ناپدید شده دخالت کند. این منبع به چهار نظامی اشاره کرد که گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس می‌گوید آنها را در جنگ تابستان 2014 علیه غزه و بعد از آن به اسارت گرفته است. گردان قسام، آوریل گذشته تاکید کرد رژیم اشغالگر بدون دادن امتیاز، اطلاعاتی از آنها به دست نخواهد آورد.

سامح شکری در کنفرانس خبری با نتانیاهو در قدس اشغالی گفت که سفر وی به اسرائیل در جهت دیدگاه عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور صورت گرفته است.

نتانیاهو تاکید کرد که معاهده صلح با مصر به منزله صخره ثبات در منطقه است. سفر بی‌حاصل وزیر خارجه مصر به سرزمین‌های اشغالی در حالی صورت می‌گیرد که صهیونیست‌ها هر روز به خانه فلسطینی‌ها یورش می‌برند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها