به دنبال حمایت های آشکار آمریکا از حامیان تروریست

کری: سلاح‌های ایرانی در یمن تهدیدی برای منطقه است

اعتراف به شکست سیاست های آمریکا در منطقه

کری: باید به کار داعش و جبهه النصره پایان داد

وزیر امورخارجه آمریکا گفت: داعش و جبهه النصره هیچ ویژگی قابل اصلاحی ندارند و اصلا نمی توان درباره آنها مذاکره کرد.
کد خبر: ۹۱۵۵۵۹
کری: باید به کار داعش و جبهه النصره پایان داد

به گزارش جام جم آنلاین ، سرویس بین الملل وزیر امورخارجه آمریکا بر لزوم پایان جنگ سوریه و نابودی تروریسم داعش تاکید کرد.

جان کری در سخنانی به مناسبت روز جهانی آوارگان در جمع دانشجویان در مرکز شبیه سازی فعالیتهای دیپلماتیک در مرکز دیپلماسی وزارت امورخارجه آمریکا گفت:«فعالیت در حوزه دیپلماسی برای آوارگان کار آسانی نیست. در واقع کار بسیار سخت است. شاهد اوضاع در ترکیه و سوریه و اروپا هستیم. حدود چهار و نیم میلیون آواره در لبنان هستند. آنها در اردوگاه های اردن و اردوگاه های ترکیه نیز هستند. باید با آنها چه کار کرد. فعالیت دیپلماتیک در این حوزه ها کاری بسیار پیچیده و شاق است. ما تاکنون برای کمک به حل بحران آوارگان سوری، بیش از پنج میلیارد دلار کمک اختصاص داده ایم و به این امر افتخار می کنیم.

وی افزود: یکی از عللی که می خواهیم این جنگ پایان یابد این است که نمی خواهیم دائما برای این منظور پول هزینه کنیم. بی تردید، هرچه جنگ ادامه پیدا کند، شمار آوارگان نیز بیشتر می شود. پس باید این جنگ پایان یابد و این امر بهترین راه حل است. مسئله سوریه بسیار پیچیده است.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: ترک ها، کردها، قطری ها، سعودی ها، ایران، حزب الله، سنی ها و شیعیان، فارسها و اعراب و همه و همه در مسئله سوریه نقش دارند. اوضاع بسیار پیچیده است اما این مسئله راه حل دارد و راه حل آن عبارتست از تشکیل دولت دوران گذار که نماینده همه کشور سوریه باشد و کشور را متحد کند، به اقلیت ها احترام بگذارد و فرقه گرایی را کنار بگذارد و امکان برگزاری انتخابات واقعی را فراهم کند که از طریق آن مردم سوریه خودشان رهبری آینده کشورشان را انتخاب کنند. راه حل مسئله، همین است. باید به کار داعش و جبهه النصره پایان داد. این گروه ها هیچ ویژگی قابل اصلاحی ندارند و اصلا نمی توان درباره آنها مذاکره کرد. راه حل مسئله همین است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها