رویا نونهالی، بازیگر شناخته‌شده سینما، تئاتر و تلویزیون قصد دارد بزودی با یک تئاتر تازه به صحنه برگردد. آن‌طور که تسنیم نوشته، قرار است این بازیگر با نمایش «مثل آب برای شکلات» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.
کد خبر: ۹۱۵۲۸۷

این اثر که بر اساس رمان لورا اسکوئیل، نویسنده آمریکای جنوبی است، توسط ابراهیم پشت‌کوهی بازنویسی شده و مرداد سال جاری در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. این اثر همسو با تجربه‌های قبلی این کارگردان در ساخت فضای رئالیسم جادویی و تلفیق فرهنگ جنوب ایران با فرهنگ داستانی نمایشنامه است. محمد سایبانی، حسین اصیلی، الهام اسکندری، فاطمه جعفری، بهنام پانیزه، سارا شاهی، معصومه آقابیگی، افسانه پرمر، وحید فراهانی و مهسا شکوهی بازیگران این نمایشند. نمایش «مثل آب برای شکلات» پیش از این اجراهای موفقی در بندرعباس و سی‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر داشته و با استقبال بسیار زیادی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است.

جنجال نامه «حبیب» به «محمود»

روز یکشنبه نامه‌ای در خبرگزاری فارس منتشر شد که حکایت از نامه‌نگاری زنده یاد حبیب محبیان، خواننده کشورمان داشت که بتازگی درگذشته است. با توجه به تلاش فراوان برخی روزنامه‌‌ها با گرایش سیاسی خاص مبنی بر تکذیب نامه حبیب محبیان به رئیس‌جمهور سابق، تصویر این نامه با امضای حبیب محبیان و دستور پیگیری و دستخط محمود احمدی‌نژاد منتشر شد. آن‌طور که فارس نوشته است، فرزند حبیب طی مصاحبه‌ای که روز گذشته در رسانه‌ها منتشر شده، نامه‌نگاری پدرش با رئیس جمهور سابق را تکذیب کرد و این اتفاق موجب شد تا متن این نامه منتشر شود. بر اساس این نامه حبیب محبیان با ابراز علاقه قلبی برای بازگشت به ایران آمده است: بنده بصراحت و با صدای بلند اعلام می‌کنم که اینجانب دارای عرق ملی و اسلامی بوده و اعتقاد راسخ به قوانین جاری کشور دارم و از وطن‌فروشان خودفروخته‌ای که سر به آخور استکبار و صهیونیسم جهانی دارند، متنفر بوده و در هیچ زمانی با آنها همکاری و ارتباطی نداشته و ندارم و دامن به خیانت نیالوده‌ام.

هوشنگ مرادی‌کرمانی و چاپ بیست و سوم یک کتاب

کتاب «شما که غریبه نیستید» نوشته هوشنگ مرادی‌کرمانی توسط انتشارات معین به چاپ بیست و سوم رسید. مهر در این باره نوشت: کتاب «شما که غریبه نیستید» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده مطرح ادبیات معاصر، بتازگی توسط انتشارات معین به چاپ بیست و سوم رسید است.

این کتاب ماجراهای دوران کودکی مرادی‌کرمانی را با چاشنی طنز شامل می‌شود که اولین چاپش، پنج سال پیش به بازار نشر عرضه شد. «شما که غریبه نیستید» برای بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران به چاپ بیست و دوم رسید و نسخه‌های این نوبت از چاپش در نمایشگاه کتاب به پایان رسید. مرادی‌کرمانی متولد روستایی از توابع شهداد کرمان است. این نویسنده معاصر ایرانی از سال 1339 در کرمان و همکاری با رادیو محلی کرمان نویسندگی را آغاز کرد و در سال 1347 با چاپ داستان در مطبوعات، فعالیتش را گسترش داد.

اسدالله شعبانی: ایرانی به داعش نمی‌پیوندد

اسدالله شعبانی از شاعران و نویسندگان موفق کشورمان است. او روز گذشته به اظهارنظر درباره محتوای کتاب‌های درسی و همچنین فرهنگ غنی ایرانیان پرداخت.

شعبانی به پایگاه خبری حوزه هنری گفت: بارها به مسئولان آموزش و پرورش انتقاد کرده‌ام که در کتاب‌های درسی، حس دینی را تقویت کنیم. متاسفانه می‌بینیم که کتاب‌های درسی شعار و تبلیغات دینی وجود دارد و داستان‌ها، شعرها و مطالب با احساس و مضامین دینی به چشم نمی‌خورد. او افزود: نیازهای طبیعی کودکان را باید در نظر گرفت. کودکان به دنبال بازی هستند و نسبت به محیط پیرامون خود کنجکاوند و نباید آثار دینی کودک و نوجوان را به گونه‌ای نوشت که مخاطب نتواند با آن ارتباط برقرار کند.

این شاعر گفت: فرهنگ غنی مردم کشورمان با حمله مغول، ترک و تازی از بین نرفته است و بعد از گذشت تمام این دوران‌ها، هنوز هم می‌بینیم که گروهک‌هایی همچون داعش از تمام دنیا عضو می‌گیرند، اما از کشور عزیزمان حتی یک نفر هم عضو چنین گروه‌هایی نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها