اسپانیا با یک نمایش خیره‌کننده به همه مدعیان حاضر در یورو گفت که برای فتح سومین جام متوالی آمده است.
کد خبر: ۹۱۴۶۰۳

ترکیه گرچه سنگ محک خوبی برای ماتادورها به شمار نمی‌رفت، اما شکل بازی شاگردان دل بوسکه، بیش از هر چیز بیانگر اقتدار این تیم بود. اسپانیا 3 گل به ترکیه زد و اگر می‌خواست می‌توانست گل‌های بیشتری هم وارد دروازه این تیم کند.

ویسنته دل بوسکه سرمربی اسپانیا بعد از پیروزی تیمش در این دیدار گفت: پیروزی روحیه‌بخشی کسب کردیم و خیلی خوشحالم که تیمم توانست صعود خود را به مرحله بعدی قطعی کند.

نمایش خوبی در نیمه نخست داشتیم و در حالی که حریف بازی تدافعی داشت توانستیم بارها موقعیت گل ایجاد کنیم. از نظر دفاعی هم بازی کاملی به نمایش گذاشتیم و اجازه ندادیم حریف به زمین ما نزدیک شود. حالا با یک تساوی صعود ما به دور بعد قطعی می‌شود و می‌خواهیم هر‌طور شده تیم نخست مرحله بعد شویم. دل بوسکه با تمجید از اینیستا گفت: هواداران به خوبی او را تمجید کردند و مورد تشویق قرار دادند. دیدن بازی اینیستا لذت‌بخش است و او همیشه نقش مهمی در تیم ما داشته است و در این دیدار نیز تاثیر زیادی در پیروزی تیم داشت.اسپانیا با این پیروزی 6 امتیازی شد تا با توجه به تساوی 2 بر 2 کرواسی و چک، به تنهایی در صدر جدول گروه D قرار گیرد.

تریم: به اسپانیا تبریک می‌گویم

سرمربی ترکیه صعود اسپانیا به دور بعد یورو 2016 را تبریک گفت و اشتباهات فردی را دلیل شکست تیمش برابر لاروخا دانست. فاتح تریم بعد از شکست تیمش برابر اسپانیا گفت: به اسپانیا تبریک می‌گویم. آنها تیمی بزرگ و قابل احترام هستند و با بازیکنانی که دارد تبدیل به تیمی خاص شده است. در 30 دقیقه نخست بازی خوبی برابر اسپانیا به نمایش گذاشتیم ولی در ادامه نتوانستیم خوب بازی کنیم و شکست خوردیم.

تریم ادامه داد: دو گل از سه گلی که در این دیدار دریافت کردیم روی اشتباهات فردی بود. وقتی برابر تیمی چون اسپانیا نتوانید از تک موقعیت‌های خودتان استفاده کنید دیگر نباید به بازی امیدی داشته باشید. ما موقعیت مان را از دست دادیم و در ادامه اشتباهات فردی باعث شد شکست بخوریم.

عبور راموس از ژاوی

مدافع ملی‌پوش اسپانیایی در بازی برابر ترکیه نامش را در تاریخ اسپانیا ثبت کرد. این مدافع اندلسی، صد و سی و چهارمین بازی ملی‌اش را انجام داد تا رکورد 133 بازی ژاوی هرناندس را پشت‌سر بگذارد. البته رکورد راموس بدون در نظر گرفتن دروازه‌بان‌ها به ثبت رسیده است.

مدافع مادریدی برابر چک به رکورد هافبک پیشین بارسلونا رسید و مقابل ترکیه از آن عبور کرد. حالا راموس یک بازیکن را پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌روی خود دارد؛ ایکر کاسیاس که 167 بازی ملی را به ثبت رسانده است.

اینیستا بهترین شد

اسپانیا و ترکیه در دومین دیدار خود در یورو 2016 به میدان رفتند که ماتادورها با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسیدند تا صعودشان را به مرحله بعد قطعی کنند. در پایان این دیدار آندرس اینیستا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. اینیستا درباره این جایزه گفت: از تمام کسانی که به من اعتماد دارند، تشکر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنم. همیشه به این موضوع فکر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنم که در یک ورزش گروهی، یک نفر همه کارها را انجام نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. از این‌که به چیزی که می‌خواهیم می‌رسیم و بازیکنان، بازی خوبی را به نمایش می‌گذارند، لذت می‌برم. در تمام فصل ‌ها لحظات خوب و بد وجود دارد. هنوز کاری انجام ندادیم، اما صعودمان به مرحله بعد را قطعی کردیم.

او در بازی قبل تیمش برابر چک نیز که سازنده گل اسپانیا بود به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها