جدول گیشه آمریکا/ "در جست و جوی دوری" در فکر صدرنشینی

انیمیشن کامپیوتری «در جست و جوی دوری» در حالی به روی پرده سینماهای آمریکای شمالی رفت، که اهل فن پیش بینی موفقیت کلان مالی برای آن می کنند.
کد خبر: ۹۱۴۴۷۸
جدول گیشه آمریکا/ "در جست و جوی دوری" در فکر صدرنشینی

به گزارش جام جم آنلاین ، تحلیل گران اقتصادی سینما هم زمان با اکران عمومی آن در حدود 4 هزار سالن نمایش، می گویند فیلم با یک افتتاحیه 120 میلیونی نمایش خود را آغاز خواهد کرد.

این کمدی اکشن خانوادگی، قسمت دوم «در جست و جوی نیمو» است. اولین قسمت این انیمیشن موفق و پرفروش یک دهه قبل به روی پرده سینماها رفت.

داستان قسمت تازه در باره کاراکتر دوری است. این دختر ماهی در قسمت اول فیلم، به کاراکتر نیمو کمک کرد تا بتواند پدر خود را پیدا کند.

حالا در قسمت دوم فیلم، نیمو و پدرش به کمک دوری می آیند تا بنواند والدین خود را پیدا کند. در این راه، آن ها با ماجراجویی های بانمکی روبرو می شوند.

امر کارگردانی «در جست و جوی دوری» را اندرو استانتن انجام داده است. این فیلم با هزینه تولید 95 میلیون دلاری تهیه شده است. شرکت کامپیوتری پیکسار و کمپانی والت دیزنی تهیه کننده این انیمیشن هستند.

به نوشته هالیوود ریپورتر، قسمت اول فیلم در سطح جهانی بیش از 950 میلیون دلار فروش کرد. حدود 300 میلیون دلار از این رقم، اختصاص به سینماهای آمریکای شمالی داشت.

اهل فن عقیده دارد قسمت دوم فیلم، فروشی بالاتر از قسمت اول آن خواهد کرد. این در حالی است که منتقدان سینمایی آن را به شدت ستوده اند.


تحلیل گران اقتصادی سینما با اطمینان می گویند فروش «در جست و جوی دوری»، بالاتر از رقم کلی فروش انیمیشن «زوتوپیا» خواهد شد.

این انیمیشن کامپیوتری که محصول کمپانی والت دیزنی است، فصل قبل به روی پرده سینماها رفت و فروش جهانی آن ( هم آمریکا و هم بقیه کشورهای جهان ) حدود یک میلیارد دلار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها