بانو مهدیه الهی قمشه‌ای از آن دست چهره‌های فرهنگی دوست‌داشتنی است که اگرچه به طور تخصصی روی مولاناپژوهی و عرفان کارهای فراوانی انجام داده است، اما او همچون دیگر اعضای خانواده فرهیخته‌اش هم دستی بر سرایش شعر دارد و هم در حوزه ترجمه قرآن نیز فعال است. این ذکر خیر از بانو الهی قمشه‌ای دلیل دارد، متاسفانه چند وقتی است که ایشان دچار ناراحتی ریوی و مشکلات تنفسی شده و در بیمارستان بستری است. در همین ارتباط افشین علاء که خودش هم از اهالی قلم است و داماد این خانواده محسوب می‌شود، درباره وضعیت بیماری مهدیه الهی قمشه‌ای به آنا گفت: مطابق با نظر پزشکان، ایشان را تا آخر هفته به منزل انتقال خواهیم داد.
کد خبر: ۹۱۴۲۵۳

قرار است تجهیزات پزشکی به منزل ایشان انتقال داده شود و مراحل درمان در خانه ادامه پیدا کند. علاء درباره روند ظهور این بیماری توضیح داد: این بیماری از یک ماه قبل خود را نشان داد که باعث شد یک بار به مدت دو روز و بار دوم که هفته اخیر است، ایشان در بیمارستان بستری شده و تحت درمان قرار بگیرد.

تعویق کنسرت سالار عقیلی

کنسرت سالار عقیلی که قرار بود، روز گذشته در شهر کرمان برگزار شود، لغو شد و به گفته تهیه‌کننده این کنسرت زمان آن به 24 تیرماه موکول شده است. سعید کوشش، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با ایسنا این توضیحات را داده است، اما مجید ملک‌محمدی تهیه‌کننده‌ کنسرت در همین باره گفته است: به‌دلیل حساسیت‌هایی که وجود داشت و این که بیان می‌شد بی‌حرمتی‌هایی به ماه مبارک رمضان شده است، زمان اجرای این کنسرت به 24 تیرماه تغییر داده شده است. به گفته او، کسانی که بلیت این کنسرت را خریده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند با همان بلیت در کنسرت روز 24 تیرماه شرکت کنند و در غیر این صورت هزینه‌ بلیت آنها عودت داده خواهد شد.

سالار عقیلی علاوه بر خواندن آلبوم‌ها و قطعات شنیدنی و ماندگار در ذهن مردم، همواره در اجرای کنسرت‌ها هم کمتر حاشیه‌ای داشته است. این روزها سریال معمای شاه هم با صدای عقیلی در حال پخش از صدا و سیماست.

برگزاری مراسم ترحیم سبزواری،امروز

در هفتمین روز از درگذشت استاد حمید سبزواری شاعر شعرها و سرودهای ماندگار انقلاب، علاقه‌مندان این شاعر انقلابی امروز از ساعت 16 در مسجد جامع شهرک غرب گرد هم می‌آیند تا مراسم ترحیم و یادبود او را برگزار کنند. حمید سبزواری، شاعر شعرهای مشهور و ماندگار دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، 22 خرداد در 91 سالگی در بیمارستان آسیا درگذشت و رهبر معظم انقلاب هم در پیام تسلیتی آثار او را به یک ثروت تشبیه کردند. پیکر این شاعر کشورمان از مقابل حوزه هنری تا تالار وحدت تهران تشییع شد و سپس برای خاکسپاری به شهر سبزوار زادگاهش انتقال یافت. قرار است خانه پدری سبزواری به یک موزه و مرکز فرهنگی در سبزوار تبدیل شود. سرود درد، سرود سپیده، سرودی دیگر، تو عاشقانه سفر کن و بانگ جرس از جمله آثار مکتوب منتشر شده این شاعر است که نخستین کتاب او نیز با مقدمه رهبری منتشر شد.

حمایت علی شیرازی از حراج تهران

علی شیرازی، هنرمند پیشگام نقاشیخط کشورمان از آن دست هنرمندانی است که معمولا آثارش در حراج‌های مختلف داخلی و بین‌المللی عرضه می‌شود و خوب هم می‌فروشد، اما او از هنرمندان غایب پنجمین حراج تهران بود. با این حال نظر شیرازی در این‌باره جالب است. او گفت: حراج تهران یکی از موفق‌ترین رویدادهایی است که در هنر تجسمی کشور ایران تا به امروز اتفاق افتاده است و قبل از برگزاری آن حرکاتی مشابه را هرگز نداشتیم.

شیرازی تاکید کرد: 25 میلیارد تومان برای فروش 80 اثر از بزرگان هنر کلاسیک و مدرنیسم ایران آن هم در یک کشور 80 میلیون نفری، رقم بسیار ناچیزی است. شما در نظر داشته باشید با این مبلغ حتی نمی‌توان یک تابلوی کوچک یک هنرمند اروپایی نه‌چندان مطرح را خرید.

این استاد انجمن خوشنویسان بیان کرد: از قدیم پدر و مادرها فرزندانشان را از این که دنبال هنر بروند منع می‌کردند و می‌گفتند هنر نان ندارد، اما اکنون در دنیا هنر یک شغل پولساز است که به جهت معنویت و حال خوب مستتر در آن، اتفاقا نسل نو به آن گرایش بسیاری دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها