فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد

دستگیری قاچاقچی بین المللی با ۱۵میلیارد تومان پول نقد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران از وجود یک دستگاه مازراتی و و 12 دستگاه پورشه مصادره و توقیفی در پارکینگ مواد مخدر خبر داد و گفت: اخیرا فرد قاچاقچی دستگیر شده است که از اموال چند هزار میلیاردی او می‌توان به یک شهرک در شمال کشور اشاره کرد.
کد خبر: ۹۱۳۷۷۰
دستگیری قاچاقچی چند هزار میلیاردی

به گزارش جام جم آنلاین، محمدرضا آذرنیا در نشست خبری امروز به وجود اموال توقیفی و مصادره‌ای بسیار در رابطه با مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در پارکینگ‌های تهران بیش از 630 خودرو شامل یک مازراتی و 12 پورشه به صورت توقیفی و مصادره‌ای نگهداری می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران با بیان اینکه مزایده فروش این اموال هرچند وقت یکبار برگزار می‌‌شود گفت: بیش از 100 ملک در تهران نیز جزو اموال مصادره‌ای و توقیفی هستند.

در ادامه خبرنگاری در مورد نحوه استفاده از این اموال پرسید که آذرنیا گفت: ما بلافاصله بعد از شناسایی آنها را می‌فروشیم و پولشان را به خزانه واریز می‌کنیم. درمورد تعدادی نیز تنها با دستور وزیر اجازه استفاده به دستگاه کاشف داده می‌شود تا استفاده اداری صورت گیرد.

وی همچنین از اعدام قاچاقچی میلیاردی خبر داد که هنگام اعدام 12 میلیارد تومان پول نقد در حسابش داشته و دارای املاک بسیاری در شهرک راه‌آهن بوده است.

آذرنیا گفت: تمامی اموال این فرد شناسایی و توقیف و مصادره شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران با بیان اینکه تمام اموالی که از جرم بدست آمده باشد شناسایی می‌شود گفت: این اموال شامل اموال نزدیکان قاچاقچیان نیز خواهد شد.

وی در ادامه از دستگیری قاچاقچی چند هزار میلیارد تومانی خبر داد و گفت: از این فرد هنگام دستگیری تنها 164 کیلوگرم شیشه به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کشف شد.

آذرنیا خاطرنشان کرد: اموال این فرد بسیار زیاد است و در تهران چندین ملک دارد و از این اموال بی‌شمار تنها می‌توان به یک شهرک در شمال کشور اشاره کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران همچنین با اشاره به آمار مقابله با مواد مخدر در استان تهران طی سال 94 و 2 ماه نخست 95 گفت: در سال 94، 74 هزار و 715 مورد دستگیری خرده فروش داشتیم که این میزان در 2 ماه 95، 15 هزار و 706 مورد بوده است.

وی در عین حال اعلام کرد: بیش از 90 درصد افرادی که دستگیر می‌شوند به علت نوع جرم مرتکب شده راهی زندان نمی‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران درمورد میزان کشفیات مواد مخدر در تهران گفت: در سال 94، 27 هزار و 700 کیلوگرم و در سال 95، طی 2 ماه 7 هزار و 383 کیلوگرم مواد کشف شده است.

آذرنیا درباره بحث ساماندهی معتادان نیز گفت: در سال 94، 9 هزار و 760 معتاد متجاهر شامل 426 زن جمع‌آوری و ساماندهی شدند که این آمار در 2 ماه ابتدایی امسال 3 زهار و 827 نفر شامل 80 زن بوده است.

وی از افزایش 10 برابری مراکز درمانی در تهران خبر داد و گفت: مراکز ما از 6 ماه دوم 94، از 400 مورد به 4 هزار مورد افزایش یافته است که بنا داریم ظرفیت آن را به 6 هزار نفر برسانیم به همین علت زمینی در حکیمیه تهران با ظرفیت 2 هزار نفر توسط شهرداری تهران برای حرفه‌آموزی و بازآموزی به معتادان در حال تجهیز است.

در این رابطه خبرنگاری از آذرنیا پرسیده شنیده شده است که با شکایت مردم محل فعالیت این مرکز تعطیل شده است که آذرنیا گفت: مدت کوتاهی فعالیت متوقف شد اما با توجیه مردم مجددا فعالیت‌ها از سر گرفته شدند.

آذرنیا درمورد مراکز بهاران نیز گفت: از 44 مرکزی که قرار بود با ظرفیت هر کدام 150 نفر ایجاد شود امروز 22 مرکز فعال شده و بیش از 2 هزار نفر شامل 80 زن در آنجا مستقر و نگهداری شده‌اند.

وی درمورد مسمومیت‌های با سرب گفت: متاسفانه 3 نفر در تهران به علت مسمومیت با سرب جان باختند و در این ارتباط ما در تعداد محدودی از مراکز درمانی خود شربت تریاک توزیع می‌کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران درمورد نشست متادون به بازار سیاه گفت: موزارت بهداشت طرحی آماده کرده که طی آن نظارت بر مراکز درمانی افزایش یابد تا نشست صورت نگیرد.

وی درمورد موضوع مواد مخدر در تنباکوی قلیان گفت: تاکنون در کمیته مقابله شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گزارشی از مواد مخدر در تنباکو نداشته‌ایم.

آذرنیا با بیان اینکه از ابتدای سال 12 کارگاه تولید شیشه در تهران منهدم شده است درباره فعالیت خرده‌فروشان گفت: مسلم است که آنها به صورت شبکه‌ای فعالیت‌ می‌کنند که می‌توان آن را مافیا دانست.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها