نجات مرد عکاس از مجازات مرگ

مرد عکاس که به دلیل سوءظن همسرش را به قتل رسانده بود، در حالی رضایت اولیای دم را کسب کرده که به خاطر بیماری روحی و روانی، روانه بیمارستان شده است. دیروز جلسه رسیدگی به پرونده در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران برگزار و مرد عکاس به سه سال زندان محکوم شد.
کد خبر: ۹۱۳۳۲۷
نجات مرد عکاس از مجازات مرگ

به گزارش جام جم ،‌عصر روز اول مهر سال 93 مردی با مراجعه به ماموران کلانتری 108 نواب ادعا کرد همسرش را به قتل رسانده است. این مرد وقتی در برابر رئیس کلانتری قرار گرفت، مدعی شد ساعتی قبل با ضربات چاقو همسرش را به قتل رسانده است. همزمان با ادعاهای مرد 44 ساله، رئیس کلانتری برای بررسی صحت ادعای این مرد تیمی از ماموران را راهی محل کرد.

با حضور ماموران در محل مشخص شد زن جوان مورد اصابت چاقو قرار گرفته و ازسوی امدادگران اورژانس در حال انتقال به بیمارستان است. هنوز ساعتی از انتقال این زن به بیمارستان نگذشته بود که ماموران در جریان مرگ این زن قرار گرفتند. با تشکیل پرونده قتل و دستور قاضی وی‍ژه قتل تهران، جسد برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

در ادامه با انتقال مرد همسرکش به دادسرای امور جنایی، او در بازجویی‌های اولیه در مورد روز حادثه گفت: 19 سال قبل با مرجان ازدواج کردم که حاصل آن یک پسر 18 ساله است. در یک عکاسی کار می‌کنم و زندگی‌مان خوب بود، تا این که چندی قبل یکی از همسایه‌ها مدعی شد همسرم با یک مرد ارتباط دارد. ابتدا باور نکردم و به همین دلیل خانه‌مان را عوض کرده و در خیابان مرتضوی ساکن شدیم. چند ماه بعد از جابه‌جایی خانه‌مان،دوباره یاد حرف‌های مرد همسایه افتادم و به همسرم سوء‌ظن پیدا کردم.

مرد جنایتکار ادامه داد: صبح روز حادثه با هم سرکار رفتیم، اما در طول روز همسرم با من جر و بحث کرد. ظهر وقتی برای نهار به خانه بازگشتیم، مرجان ادعا کرد از من متنفر است و نمی‌خواهد با من زندگی کند. ابتدا سعی کردم آرام باشم، اما او مدام با حرف‌هایش آزارم می‌داد. بعد از نهار وقتی همسرم قصد داشت دست و رویش را بشوید، با برداشتن چاقوی آشپزخانه به سراغش رفتم. یک ضربه به پهلویش زدم که او نقش زمین شد. سپس با دستانم سعی کردم خفه‌اش کنم. صورت همسرم کبود شده بود و دیگر هیچ واکنشی نشان نداد. در ادامه اولیای دم مقتول با مراجعه به دادسرای جنایی تهران قاتل را بخشیدند و مرد میانسال از قصاص نجات یافت.

صبح دیروز جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی مقدم‌زهرا برگزار شد. متهم به دلیل بیماری روحی در بیمارستان روزبه بستری است و حسین روشن به عنوان وکیل او به دفاع پرداخت. وی در دفاعیات گفت: موکلم با ادعای مهدورالدمی همسرش را کشت، به همین خاطر تقاضای تبرئه او را دارم. موکلم علاقه زیادی به همسرش داشت و به همین دلیل بعد از قتل دچار مشکلات روحی شده و در بیمارستان بستری است. او در زندگی اش حتی یک تخلف رانندگی نیز نداشته و در یک لحظه اقدام به قتل کرده بود. او با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را کسب کرد، اما با این حال تقاضای تبرئه او را دارم. قضات دادگاه پس از رسیدگی به پرونده، مرد عکاس را به سه سال زندان محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها