لبه تیز انتقادات ترامپ در حوزه داخلی و خارجی

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جمع حامیانش در پیتزبورگ آمریکا «چین را بزرگ‌ترین و بهترین سوءاستفاده‌گر دانست» و در عین حال گفت که «مکزیک هم نسخه کوچک‌تر چین است.»
کد خبر: ۹۱۲۷۹۳

به گزارش خبرگزاری‌ها، نامزد جمهوریخواهان آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی جنجالی به ارسال حجیم کالا از سوی چین به بازارهای آمریکا اشاره کرد و گفت: چین در آمریکا دامپینگ می‌کند،‌ مالکیت معنوی را می‌دزدد و مالیات‌های هنگفت برای شرکت‌‌‌های آمریکایی فعال در چین اعمال می‌کند.

ترامپ همچنین در سخنانش از کشورهای بسیاری ازجمله ژاپن، آلمان، عربستان و ایران انتقاد کرد.

وی با بیان این که به تجارت آزاد اعتقاد دارد، اما این روند باید منصفانه باشد، افزود: برای این منظور باید افراد باهوشی را در کنار خودتان داشته باشید. می‌خواهم توافق‌های خوبی انجام دهم. نمی‌خواهم چین فولاد خود را با قیمت کمتر از هزینه تمام‌شده وارد کشورمان کند.

ترامپ گفت: چینی‌ها هیچ احترامی برای اوباما قائل نیستند. آنها حتی کوچک‌ترین احترامی هم به هیلاری نمی‌گذارند. آنها از ما مالیات می‌گیرند، اما ما هیچ کاری نمی‌کنیم. این یک خیابان یکطرفه است. اگر درست رفتار نکنند، مالیات از آنها می‌گیریم. وارد توافق‌هایی می‌شوم که به نفع آمریکا باشد و اشتغالزایی کند.

این روزها با نزدیک شدن به گزینش نهایی نامزد دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، انتتقادات ترامپ در حوزه مسائل داخلی و بین‌المللی تندتر شده است.

نامزد جمهوریخواهان به انتقادات میت رامنی از خود نیز واکنش نشان داد و شکست وی در سال 2012 را مسخره کرد و افزود: اگر من جای رامنی بودم هرگز از باراک اوباما شکست نمی‌خوردم. شکست رامنی واقعا خفت بار بود و مثل یک سگ شکست خورد. الان دیگر نوبت من است. شکست نمی‌خورم و می‌خواهم برنده شوم.

میت رامنی روز جمعه در ادامه انتقادات خود از این نامزد جمهوریخواه، به زن‌ستیزی، نژادپرستی و تعصبات دونالد ترامپ حمله کرده بود.

ترامپ با اشاره به این اظهارات رامنی به تمسخر گفت: حالا می‌فهمم چرا رامنی در سال 2012 شکست خورد. او اصلا ارتباطات بلد نیست. رامنی اصلا نمی‌داند زن ستیزی چیست.

رامنی اخیرا برای کنار زدن ترامپ با چند نفر از افراد بانفوذ جمهوریخواه مذاکره کرده بود تا سومین نامزد را برای مقابله با وی راهی کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کند. این تحولات در حالی است که ترامپ در نظرسنجی‌های اخیر در داخل از هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود عقب است.

در عین حال به این نکته باید مقبولیت نداشتن ترامپ در کشورهای دیگر نیز اضافه شود. نتایج نظرسنجی انجام شده در مصر و عربستان نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، تقریبا هیچ محبوبیتی در این دو کشور ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها