2 انفجار تروریستی در زینبیه دمشق

روز گذشته دو حادثه انفجاری و تروریستی در منطقه زینبیه در جنوب دمشق رخ داد. در حادثه نخست یک عامل انتحاری خود را در ورودی منطقه زینبیه از طرف شهرک الذیابیه منفجر کرد. در مورد دوم یک خودروی بمبگذاری شده در خیابان التین واقع در منطقه زینبیه منفجر شد.
کد خبر: ۹۱۲۴۵۰

در مجموع این دو حادثه هشت کشته و 13زخمی برجای گذاشت. هنوز گروه یا سازمانی مسئولیت این انفجارها را به عهده نگرفته است اما در موارد مشابه گروه تروریستی تکفیری داعش خود را مسئول چنین حوادثی معرفی می‌کرد .

انفجارهای روز گذشته درحالی به وقوع می‌پیوندد که یگان‌های ارتش سوریه با تسلط بر دوراهی الرصافه ـ طبقه، به پیشروی به سوی شهر رقه ادامه می‌دهند. در جدیدترین عملیات ارتش سوریه با پشتیبانی گروه‌های دفاع ملی، توانستند بر دوراهی الرصافه و مثلث راهبردی و دو ایستگاه پمپاژ نفت و پست برق الطبقه مسلط شوند. در این پیشروی، خطوط تدارکاتی و امدادرسانی گروه تروریستی داعش قطع، شماری از تروریست‌ها کشته و تجهیزات سنگین آنها منهدم شد.

به لحاظ سیاسی نیز دیروز گفته شد نخست‌وزیری فارس الشهابی در سوریه قطعی شده است. این خبر را رسانه‌های روسی روز جمعه اعلام کردند. گفته می‌شود الشهابی که در حال حاضر ریاست اتحادیه اتاق‌های صنایع را برعهده دارد، ید طولایی در انتقاد از دولت کنونی سوریه در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی داشته و براساس نظرسنجی‌ها از بیشترین حمایت مردمی برخوردار است. نام وی و خانواده‌اش در فهرست «صد شخصیت اقتصادی» مجله اقتصادی سوریه در سال 2009 و 2010 که مربوط به صد تاجر برجسته سوری است، آمده بود.

آخرین خبر مرتبط با سوریه این که روز جمعه برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل برای اولین بار از سال 2012 کمک‌های خود را به عنوان بخشی از کاروان امدادی مشترک سازمان ملل و هلال‌احمر سوریه به شهر تحت محاصره داریا، یکی از مناطق واقع در حومه دمشق ارسال کرد.این کمک‌ها شامل مواد غذایی لازم ازجمله 2400 تن آرد گندم برای تمامی ساکنان شهر که تعدادشان به حدود 4000 نفر می‌رسد برای مدت یک ماه بود. علاوه بر این کاروان مذکور شامل 9 کامیون حامل لوازم بهداشتی و پزشکی برای مردم داریا بود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها