نقش امام خمینی(ره) در «معمای شاه» را شکرخدا گودرزی بازی می‌کند. بازیگری که به گفته صاحب‌نظران پس از گریم، بیشترین شباهت را به چهره امام خمینی(ره) داشته است.
کد خبر: ۹۱۱۹۳۲

خود او درباره چگونگی ایفای این نقش به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: در ابتدای امر من برای دو نقش دیگر کاندیدا شده بودم. بعد از آن‌که محمدرضا ورزی به دیدن یکی از نمایشگاه‌های من با عنوان «ساقی» آمده بود، این پیشنهاد را با من مطرح کرد. بعد از آن تست گریم شروع شد و در نهایت من به عنوان بازیگر این نقش منتخب شدم. ایفای نقش چنین شخصیتی دارای چند ویژگی برای بازیگر است. بازی در نقش یک شخصیت بسیار معروف که در سطح جهانی قرار دارد و همه دنیا ایشان را می‌شناسند یک توفیق است، اما از طرفی تهدید هم محسوب می‌شود. اگر بازیگر نتواند حق مطلب را ادا کند، همچنین دوربین فضای مدنظر را به وجود نیاورد تا بازی بازیگر دیده شود، این موارد به نوعی تهدید تلقی می‌‌‌شوند، اما باتوجه به شناختی که از ورزی و ارادات او نسبت به امام راحل و نگاهش به کارگردانی دارم، تصور می‌کنم کار به صورتی باشد که مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد.

وی درباره دشواری‌های ایفای این نقش هم گفته است: ممکن است هر نقش دیگری از یک بازیگر دیده شود، مورد قبول باشد، زیرا بیننده ذهنیت قبلی از آن نقش ندارد، اما از شخصیت حضرت امام(ره) تصاویر، فیلم، صوت و... موجود است. همچنین حافظه ذهنی مردم نیز پاک نشدنی است. بنابراین بازیگر باید جوابگوی حافظه عمومی باشد. به همین دلیل این نقش و پذیرفتن آن کاری دشوار محسوب می‌شود. امیدوارم با توکل به خدا و یاری او بتوانم در یک فضای آرام کار خود را به‌درستی ارائه کنم تا حق مطلب ادا شود.

وی درباره نحوه گریم نقشش نیز خاطر نشان کرده است: حدود شش هفت ساعت گریم زمان می‌برد. در این ساعات با توجه به گریم سنگین، حتی امکان خوردن چیزی هم وجود نداشت به‌طور کل ایفای چنین نقشی صبوری‌های مختص به خود را می‌طلبد. این مراحل به آرامی طی می‌شد و شکل می‌گرفت. نمی‌دانم چطور باید توضیح دهم اجزای صورت و جزئیات ظاهری این شخصیت، آرام‌آرام شکل گرفت و تشکیل یک مجموعه را داد. بعد ازاتمام گریم دوستانی که حضور داشتند، هیچ‌یک باور نمی‌کردند که چهره من تا این حد به این شخصیت نزدیک و شبیه شود. در اولین دیدار بین من، شهرام خلج و محمدرضا ورزی، خلج عنوان کرد امکان ندارد به نتیجه دلخواه برسیم، اما ورزی گفت می‌شود. در نتیجه آرام آرام و با توجه به راهنمایی‌های ورزی و تلاش‌های شهرام خلج به شباهت مورد نظر رسیدیم. به طوری که در تاریخ گریم ایران، این گریم نزدیک‌ترین چهره به امام(ره) بود. این نقش فقط به یک کاور احتیاج ندارد، بلکه نیازمند یک درونمایه و باطن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها