زینب‌الخواجه از فعالان شیعه مخالف بحرین روز گذشته پس از چند ماه آزاد شد

انتقادهای گسترده از حکم جدید برای شیخ علی سلمان

حکم صادر شده توسط دادگاه بحرین علیه شیخ علی سلمان، رهبر جمعیت الوفاق این کشور همچنان با انتقادها و محکومیت‌های گسترده بین‌المللی مواجه شده است. به دنبال آمریکا، اتحادیه اروپا نیز از این حکم انتقاد کرد و خواستار تجدید‌نظر در آن شد. حزب‌الله لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای این حکم ظالمانه را محکوم کرد.
کد خبر: ۹۰۹۹۸۵

به گزارش فارس، جنبش حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای در این خصوص نوشت: این حکم نشان‌دهنده ادامه استبداد رژیم بحرین در هدف قرار دادن روحانیون و علمای این کشور است که همواره از مردم بحرین خواسته‌اند، مطالبات خود را به صورت مسالمت‌آمیز دنبال کنند. در راس این شخصیت‌ها، شیخ علی سلمان قرار دارد که خواهان دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای بحران بحرین است. حزب‌الله در این بیانیه از سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق‌بشری و تمام آزادگان و مستضعفان جهان خواست، این حکم و حکم سابق دادگاه بحرین را محکوم کنند و خواستار آزادی شیخ سلمان شوند.

اتحادیه اروپا نیز در واکنش به حکم تمدید حبس دبیر‌کل جمعیت الوفاق بحرین هشدار داد این حکم دیگر فرصت‌های باقیمانده برای تحقق آشتی ملی در بحرین را به خطر می‌اندازد. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: مجازات علی سلمان، دبیرکل جمعیت سیاسی الوفاق توسط دادگاه تجدیدنظر بحرین از چهار سال به 9 سال افزایش یافت. این حکم خطر تضعیف فرصت‌ها برای آشتی بلندمدت و فراگیر در بحرین را به همراه دارد. امیدواریم امکان بازنگری در این حکم به روشی شفاف و منصفانه و با محترم شمردن کامل تعهدات بین‌المللی بحرین وجود داشته باشد.

دیروز در خبری اعلام شد، مقامات رژیم آل‌خلیفه، زینب الخواجه از فعالان شیعه مخالف در این کشور را که از ماه مارس در زندان به سر می‌برد، آزاد کردند.زینب الخواجه به اتهام پاره کردن تصویر پادشاه بحرین و توهین به یک افسر پلیس به سه سال و یک ماه حبس محکوم شده بود. در همین حال در خبر دیگری اعلام شد، دادگاه تجدیدنظر بحرین حکم اعدام سه شهروند این کشور و حبس ابد شش نفر دیگر را به اتهام قتل یک افسر و دو نیروی پلیس تائید کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها