روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال، انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان را مانع تحقق وعده‌های مقام‌های دولت اوباما برای نفوذ به مناسبات سیاست داخلی ایران از طریق برجام عنوان کرده است. به گزارش فارس، این روزنامه آمریکایی نوشت: یکی از مزایای مورد تبلیغ توافق هسته‌ای با ایران این بود که این توافق به مرور، با قدرت بخشیدن به سیاستمداران میانه‌روتر، حکومت (ایران) را نرم‌ خواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۹۷۵۴

علوی: ایران اسلامی از امنیتی پایدار برخوردار است

ایرنا نوشت: سید محمود علوی وزیر اطلاعات در جمع مردم میاندوآب گفت: با وجود این‌که دشمنان به دنبال توطئه در ایران اسلامی هستند، اما امنیت حاکم در کشورمان بی‌بدیل و پایدار است.

رئیس کنست به دنبال بهره‌برداری ازتوافق هسته‌ای

یولی ادلشتین، رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی در دیدار با هیأت اعزامی کنگره آمریکا به اراضی اشغالی تاکید کرد: باید تا جایی که ممکن است از توافق هسته‌ای ایران استفاده کرد و بهره برد.

به گزارش فارس، او در این دیدار با اشاره به «تهدید ایران» و توافق هسته‌ای گفت: «آنچه اکنون باید انجام دهیم، آن است که تا آنجا که ممکن است از توافق امضا شده با ایران استفاده کنیم و همچنین با توجه به آن‌که اگر فقط یک درصد پولی که به دست ایران می‌رسد به حزب‌الله داده شود، باز هم مبلغ زیادی خواهد بود، باید تا حد ممکن مانع آن شویم.»

ترامپ نمی‌تواند برجام را کنار بگذارد

حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان این‌که خصومت ایران و آمریکا با برجام حل نمی‌شود، تصریح کرد: اقدامات متقابل ایران، آمریکایی‌ها را پشیمان می‌کند.

به گزارش تسنیم، وی در پاسخ به سخنان یکی از دانشجویان مبنی بر این‌که دونالد ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرده ‌در صورت موفقیت در انتخابات برجام را پاره خواهد کرد، گفت: این اقدامی است که در هر کشوری می‌تواند رخ دهد ولی تفاهم برجام با آقای اوباما یا آقای پوتین نیست بلکه نمایندگانی از سوی کشورهای خود آن را امضا کرده‌اند.

ترامپ نمی‌تواند برجام را کنار بگذارد زیرا نقض تعهد آمریکا محسوب می‌شود که اگر آمریکا چنین اقدامی داشته باشد با مخالفت‌های جامعه جهانی و کشورهایی همچون چین، روسیه و جامعه اروپایی مواجه می‌شود.

هیچ جریانی قابل حذف‌ نیست

ایسنا نوشت: حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز اظهارکرد: پیام روشن انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی می‌تواند این باشد که هیچ جریانی قابل حذف‌شدن نیست.

اختلال در جذب سرمایه‌گذاری خارجی با نگاه‌های شعاری

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از اقدامات و شعارهای تند برخی افراد در کشور گفت: عده‌ای در داخل با نگاه شعاری هم سیاست خارجی را مختل و هم بر سر راه حضور جدی سرمایه‌گذاران خارجی مانع ایجاد می‌کنند. به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اظهار کرد: یکی از مظاهر عدالت در جامعه، فراهم کردن زمینه ایجاد اشتغال برای همه مردم در اقصی نقاط کشور است.

مرزهای فرهنگی؛ فراتر از مرزهای سیاسی

سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و امور بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: مرزهای فرهنگی ایران فراتر از مرزهای سیاسی آن است. به گزارش ایرنا، عراقچی در همایش یکروزه تاریخ و فرهنگ مشترک در حوزه تمدنی اکو افزود: منطقه اکو، بستری مناسب برای نزدیکی کشورهای منطقه ایجاد می‌کند همان‌طور که ماده دو عهدنامه ازمیر بر این امر تاکید دارد.

پرونده مینوخالقی بسته شد

محمدجواد فتحی، عضو فراکسیون امید در مجلس دهم ضمن اشاره به دیدارش با رئیس مجلس، از ابلاغ نظر نهایی مقام معظم رهبری درباره پرونده مینوخالقی به مجلس خبر داد. او به ایلنا گفت: علی لاریجانی گفته مقام معظم رهبری نظر شورای حل اختلاف در این رابطه را که در تائید نظر شورای نگهبان بود، به مجلس ابلاغ کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها