مرد افغان برای انتقام از قاتلان عمویش در افغانستان، یکی از بستگان آنها را در تهران به قتل رساند.
کد خبر: ۹۰۹۴۰۳

به گزارش جام‌جم، ساعت 7 و 30 دقیقه صبح 9 خرداد امسال، مرگ مشکوک یک تبعه 22 ساله افغان به کلانتری 161 ابوذر گزارش شد. ماموران با حضوردربیمارستان شهید ضیائیان و تحقیق از مسئولان آنجا متوجه شدند مرد 22 ساله توسط مردی که خود را برادر مقتول معرفی کرده به بیمارستان منتقل شده بود.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و با دستور مرادی، کشیک ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران، تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای رازگشایی از این جنایت آغاز شد.

در این مرحله ماموران به تحقیق از برادر مقتول به نام اسلام پرداختند که او عنوان کرد: برادرم در یک مرغ فروشی کار می کرد. ساعت یک بامداد در حالی که زخمی بود به خانه آمد که او را به بیمارستان منتقل کردم.

صاحبکار مقتول هم گفت: ساعت 21 و 30 دقیقه با پایان کار، عبدالباری همراه پسرعمویش مغازه را ترک کرد.

این در حالی بود که تحقیقات نشان می‌داد، مقتول همراه چند تبعه افغان دیگر در خانه مجردی درمنطقه فلاح زندگی می‌کرده است. ماموران با حضور در این خانه و تحقیقات از هم خانه‌های مقتول متوجه شدند پسرعموی مقتول و مرد دیگری هم در این خانه ساکن بوده‌اند. ماموران همچنین پی بردند هم خانه مقتول به نام ضیاءالدین از روز مرگ او ناپدید شده و تلفنش خاموش است. در بررسی خانه آثار لکه‌های خون مشاهده شد که نشان می‌داد قتل در آن محل رخ داده است. همچنین معلوم شد عبدالباری برادری به نام اسلام نداشته و هم خانه‌اش به دروغ خود را برادر مقتول معرفی کرده بود. با کشف این سرنخ، ماموران به هم خانه و پسر عموی مقتول ظنین شده و هردو را بازداشت کردند. آنها گفتند که قاتل فراری ضیاءالدین است و از ترس و تهدیدهای او مجبور شدند راز جنایت را پنهان کنند. تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری که می خواست به کابل بازگردد ادامه داشت تا این که او ساعت 6 بامداد دوشنبه حوالی میدان آزادی دستگیر شد.

متهم به قتل به افسر تحقیق گفت: سال گذشته عمویم در جریان یک درگیری، توسط تعدادی از بستگان مقتول از پای درآمد. بعد از این قتل از طایفه قاتل کینه داشتم. امسال که به ایران آمدم با مقتول که از اقوام قاتل عمویم بود، هم خانه شدم. از همان موقع تصمیم گرفتم به قصد انتقامگیری او را به قتل برسانم. شب جنایت با محل کارم تسویه کردم. به خانه اجاره‌ای که بازگشتم، دیدم مقتول و پسرعمویش خواب هستند. با نزدیک شدن به عبدالباری، او را با ضربه چاقو در خواب زخمی کرده و متواری شدم. روز بعد از مرگ او با خبرشدم.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ دراین‌باره گفت : برای متهم به قتل و دو هم خانه او قرار قانونی صادر شده است و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها