شیخ علی سلمان، روحانی برجسته و دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین در دسامبر 2014 (دی 1393) بعد از چند سخنرانی بازداشت شد؛ سخنرانی‌ای که طی آنها خواستار انجام اصلاحات سیاسی شده بود.
کد خبر: ۹۰۹۳۰۴

به گزارش پایگاه خبری مرآه البحرین، دادگاه عالی تجدیدنظر این کشور، روز گذشته به ریاست محمد بن علی آل‌خلیفه، حکم دبیر‌کل جمعیت الوفاق را قرائت کرد و حبس صادره علیه وی را از چهار سال به 9 سال افزایش داد.

دادگاه عالی کیفری بحرین پیشتر شیخ علی سلمان را به اتهام تحریک به خشونت و اهانت به وزارت کشور به دو سال حبس و به اتهام پیروی نکردن از قوانین نیز به دو سال حبس دیگر محکوم کرده بود.

برایان دولی، از گروه حامی حقوق بشر موسوم به «اول حقوق بشر» هفتم خرداد در آستانه حکم دادگاه استیناف بحرین گفته بود: مقامات بحرین روز دوشنبه فرصت دارند حکم تحریک کننده درباره شیخ سلمان را لغو کنند.

ولی ظاهرا نه تنها در حکم حبس وی کاهشی صورت نگرفت بلکه از چهار سال به 9 سال افزایش یافت. حزب الوفاق این حکم را تحریک‌آمیز خوانده است. در همین ارتباط مردم بحرین در حمایت از وی در نقاط مختلف این کشور، دست به تظاهرات زدند. معترضان در حالی که تصاویر شیخ سلمان را در دست داشتند، شعارهایی به منظور آزادی فوری وی سر دادند. ده‌ها نفر از حامیان شیخ سلمان مقابل ساختمان جمعیت الوفاق در منطقه الزنج در جنوب شهر منامه برای اعلام مخالفت خود با محاکمه وی تجمع کردند.

هیات وکلای مدافع شیخ علی سلمان در جلسه قبلی با طرح شکایتی، آزادی او و لغو تمامی اتهاماتش را خواستار شد.

این هیات در شکایت خود افزود: آنچه در سخنان شیخ علی سلمان همواره بر آن تاکید شده، پایبندی‌اش به قانون اساسی کشور است.

در تحولی دیگر در بحرین‌، دادگاه تجدیدنظر این کشور پنج نفر از شهروندان شیعه این کشور را به اتهام واهی همکاری با ایران به حبس ابد و لغو تابعیت‌شان محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها