معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های فعال بسیاری در حوزه علمی و فناوری در تهران وجود دارد که اگر از این امکانات بخوبی استفاده شود، می‌توان تهران را به یک شهر دانش‌بنیان و فناورمحور تبدیل کرد.
کد خبر: ۹۰۸۹۴۰

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری در دیدار میشل هویپل، شهردار وین با بیان این که وین شهری دانش‌بنیان است، افزود: تهران نیز شرایط لازم را برای تبدیل شدن به یک شهر دانش‌بنیان در آینده نزدیک را دارد. وی، با اشاره به همکاری مشترک معاونت علمی با شهرداری تهران در زمینه فناور شدن این شهر گفت: در حال حاضر 38 پارک فناوری در کشور و سه پارک در نزدیکی تهران قرار دارد که در تلاشیم با کمک شهرداری تهران و با استفاده از این امکانات، پایتخت را به سمت فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان سوق دهیم. شهردار وین نیز با مهم خواندن توجه به مساله فناوری، اظهار کرد: توجه ویژه به فناوری آینده جوانان، توسعه شهرها، ایجاد اشتغال و توسعه آموزش را درپی خواهد داشت و می‌تواند مهم‌ترین انتخاب برای توسعه اقتصاد کشورها و شهرها باشد.

مرورگر کروم ارتقا می‌یابد

گوگل در راستای بهینه کردن مرورگر کروم، تغییراتی را روی صفحه کلید اعمال می‌کند.

به گزارش مهر، هنگامی که کاربر از مرورگر کروم استفاده می‌کند و قصد دارد به صفحه قبلی وب باز گردد، با فشار دادن دکمه backspace این عمل را انجام می‌دهد. اما این کار در مواقعی به دردسر برای کاربر منجر می‌شود. برای مثال زمانی که به طور ناخواسته یا به اشتباه دست او روی این کلید می‌رود، ممکن است تمام اطلاعاتی که در صفحه وب تنظیم کرده بود را از دست بدهد.

به همین علت، مهندسان گوگل برنامه‌ای برای این مرورگر نوشته اند تا بازگشت به صفحه قبلی وب با دستور دیگری انجام گیرد. در دستور جدید می‌توان با فشردن دکمه Alt و فلش سمت چپ روی سیستم‌های ویندوز، عمل بازگشت به صفحه قبلی وب را انجام داد. در رایانه‌هایی که از سیستم Mac بهره می‌برند با فشردن دکمه command و فلش سمت چپ این فرمان صادر می‌شود. قرار است انجام این دستورالعمل جدید برای مرورگر کروم از اواخر ماه جولای امسال به طور رسمی آغاز شود.

رونمایی از سامانه «شاخص» در ایرانداک

سامانه منابع اطلاعات شاخص‌های پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری (شاخص) فردا در ایرانداک رونمایی می‌شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، این سامانه برای ارائه تصویری از سازمان‌های ملی و جهانی که در زمینه پایش و ارزیابی علم و فناوری کار می‌کنند، شاخص‌های ارزیابی و طبقه‌بندی موضوعی آنها و معرفی منابع کلیدی اطلاعات به پژوهشگران و سیاستگذاران راه‌اندازی شده است.

این سامانه منابع اطلاعات داخلی شاخص‌ها را مانند کتاب، مقاله،‌ پایان‌نامه، رساله، گزارش دولتی، سند ملی، و طرح‌های پژوهشی معرفی می‌کند. پایگاه داده این سامانه، ‌جست‌وجوی ساده و پیشرفته را به دو زبان فارسی و انگلیسی در میان شاخص‌های علم، فناوری، و نوآوری با کاربرد واژه‌های معادل و بازنمایی و پیوند به منابع جهانی و ملی فراهم می‌آورد. همچنین کاربران می‌توانند با پیشنهاد شاخص‌ها یا منابع اطلاعات به بلوغ و روزآمدی «شاخص» کمک کنند.

« شاخص» با افزایش مشاهده‌پذیری و دسترس‌پذیری شاخص‌ها، سازمان‌ها، و منابع اطلاعات پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری، درگاهی ارزشمند برای سیاستگذاران و پژوهشگران این حوزه و تعامل آنها با یکدیگر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها