بررسی صحت برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در 15 حوزه باقیمانده، در جلسه دیروز شورای نگهبان انجام شد و اعضای این شورا صحت انتخابات در 12 حوزه را تائید کردند.
کد خبر: ۹۰۶۳۰۷

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما با اعلام این خبر، درباره سه حوزه دیگر هم گفت: با بررسی گزارش‌های دریافتی با توجه به مخدوش بودن روند برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه «بندر لنگه، بستک و پارسیان» و اثبات تخلفات صورت گرفته، صحت انتخابات در این حوزه تائید نشد؛ همچنین مقرر شد آرای حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو» بازشماری شود و در حوزه انتخابیه «اهر و هریس» هم برای بررسی دقیق‌تر انتخابات، قرار شد بازرسان به این حوزه اعزام شوند.

سیامک ره‌پیک افزود: بنابراین از 15حوزه باقیمانده انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، صحت انتخابات 12 حوزه انتخابیه در جلسه دیروز شورا تائید شد، صحت انتخابات در یک حوزه انتخابیه تائید نشد و دو حوزه باقیمانده نیز در اسرع وقت بازشماری و بازرسی شده و نتیجه اعلام خواهد شد.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات افزود: طبیعتا انتخابات حوزه انتخابیه «بستک و بندر لنگه» به میان‌دوره‌ای خواهد رفت و در مورد دو حوزه انتخابیه تبریز و اهر نیز در کوتاه‌ترین فرصت اقدامات صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: نتیجه بررسی و بازرسی حوزه انتخابیه اهر تا قبل از شروع مجلس دهم اعلام خواهد شد اما در حوزه انتخابیه تبریز با توجه به تعداد صندوق‌های موجود ممکن است اعلام نتیجه، کمی‌بیشتر طول بکشد.

ره‌پیک افزود: پیش از این هم صحت برگزاری انتخابات در 40 حوزه انتخابیه از مجموع 55 حوزه انتخابیه مرحله دوم انتخابات مجلس تائید شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها