معاون آموزش متوسطه از بازنشسته شدن 200 هزار معلم در چهار سال آینده خبر داد و گفت: از این تعداد صد هزار نفر در دوره متوسطه به تدریس مشغول هستند که 70 هزار نفر در دوره دوم بازنشسته می‌شوند و به همین دلیل در اول مهر با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۹۰۴۲۹۷

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، علی زرافشان با بیان این‌که در زمان استقرار پایه ششم برای تامین فضا، تجهیزات و معلم با دشواری‌های مواجه بودیم، افزود: با استقرار پایه به پایه در پایه نهم نیز به دلیل این‌که در دوره متوسطه دوم با مازاد نیرو و در دوره متوسطه اول با کمبود نیرو روبه‌رو بودیم، دشواری ما از پایه ششم بیشتر شد؛ چراکه تنوع دروس و معلم داشتیم و آموزش هم با مشکل روبه‌رو بود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: با استقرار پایه دهم به‌دلیل تنوع شاخه، رشته و مدرسه و بحث توسعه متوازن، معلمان تخصصی دوره دوم متوسطه و آماده‌سازی آنان، تأمین مواد آموزشی و کتاب‌های درسی با چالش‌هایی مواجه و برای اول مهر کار بسیار دشواری خواهیم داشت و در ساماندهی نیروی انسانی در ترکیب نیروی انسانی جنسیت، رشته و محل جغرافیایی تدریس، نیز پیچیدگی داریم. زرافشان افزود: در پروژه مهر 95 به استقرار پایه دهم توجه ویژه‌ای شده و در دستورالعمل ثبت‌نام نیز بخش ویژه‌ای به پایه دهم اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش مبنی بر توسعه دوره پیش‌دبستانی، در دستورالعمل ثبت‌نام و پروژه مهر 95 به حوزه پیش‌دبستان توجه ویژه‌ای شده است و در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل با افزایش 17 درصدی پوشش تحصیلی درصدی از 34 درصد به بیش از 51 درصد داشته‌ایم و انتظار می‌رود استان کردستان که جزو استان‌ها دو زبانه است، به پوشش 100 درصدی برسد.

این مقام مسئول با اشاره به دستورالعمل طرح سنجش سلامت نوآموزان برای ورود دانش‌آموزان به دوره پیش‌دبستان و پایه اول، گفت: از سال گذشته برای ورودی پیش‌دبستان نیز طرح سنجش سلامت اجرا شد و بیش از یک میلیون و 200 هزار نوآموز در طول دو سال مورد سنجش قرار گرفتند.

وی مکانیزه کردن سامانه سنجش و اتصال آن به سامانه سناد را از جمله فعالیت‌های این بخش برشمرد و افزود: اطلاعات در بین دو سامانه به‌طور اتوماتیک جابه‌جا خواهد شد و کار با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. زرافشان با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود بعد از استقرار نظام «3ـ3ـ6» تعداد کل دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم به سه میلیون نفر برسد، گفت: از این تعداد یک میلیون و 800 هزار دانش‌آموز در شاخه نظری و یک میلیون و 200 هزار هنرجو در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای به تحصیل مشغول خواهند شد که این افزایش در شاخه فنی و حرفه‌ای به فضا، نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات نیاز دارد و باید توسط مسئولان استان برنامه‌ریزی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها