جام جم آنلاین: محمود درویش، شاعر برجسته فلسطینی و از چهره های معروف شعر معاصر عرب، در شب شعر دانشگاه خارطوم که برای بزرگداشت وی برگزار شد، گفت: حماس به شکل کاملا دموکرات انتخاب شد.
کد خبر: ۸۹۶۹۵

به نوشته الف یاء، درویش به تلویزیون رویترز گفت: از قبل و پس از انتخاب جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با رهبران فلسطین در ارتباط بوده و هستم.
وی در پاسخ به نحوه عملکرد حماس در دولت آینده فلسطین گفت: هنوز خیلی زود است درباره کیفیت و چگونگی فعالیت حماس در دولت صحبت کنیم.
شاعر معروف فلسطین افزود: با رهبران برجسته گروه های مقاومت در ارتباط هستم و به باورمن آنچه در فلسطین اتفاق افتاد، حادثه سیاسی ملی بزرگی بود و تاثیرات منطقه ای بسیاری خواهد داشت.
درویش اضافه کرد: انتخابات فلسطین دموکراتیک، شفاف و روشن و زیر نظر ناظران بین المللی انجام شد.
محمود درویش ، سال 1941 در روستای البروده در الجلیل به دنیا آمد. رژیم دولت صهیونیستی در 1948، زادگاه درویش را تخریب کرد.
این شاعر به دلیل فعالیت های سیاسی ، بارها بازداشت و به اقامت اجباری در منزلش محکوم شد. وی سال 1971 ، برای ادامه تحصیل راهی قاهره شد. مدتی نیز دبیر تحریریه مجله امور فلسطین در بیروت بود.
در این زمان به عضویت کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین درآمد و به زندگی در تبعید در بیروت و پاریس ادامه داد.وی در سال 1996 به سرزمین های اشغالی بازگشت.
جایزه لوتس، جایزه دریای مدیترانه، زرع انقلاب فلسطین، تابلوی شعر اروپا، جایزه صلح لنین و سلطان العویس از جمله جوایزی هستند که درویش طی سال ها دریافت کرده است. بسیاری از اشعار محمود درویش زبانزد عام و خاص است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها