مسعود مرادی ، داور بین المللی کشورمان که معتقد است داوران ایرانی براحتی می توانند بازی استقلال - پیروزی را قضاوت کنند ، از حضور داور کویتی در دربی شصتم حمایت کرد: قضاوت داوران اروپایی در این دیدار
کد خبر: ۸۹۶۵۳
باعث تحقیر داوران آسیایی می شود ، از این رو فکر می کنم استفاده از داوران آسیایی در دربی برای رشد داوران کشورمان مفیدتر باشد.
آن طور که مرادی به ما می گوید ، سعد مانع کمیل از دوستان نزدیک او به شمار می رود. مرادی از آمدن دوستش به تهران خوشحال است : کمیل از داوران باتجربه فوتبال است که بزرگ ترین تجربه اش ، قضاوت بازی رده بندی جام جهانی 2002 است. من برای او آرزوی قضاوتی ایده آل و خوب در این مسابقه دارم . آیا هوشنگ نصیرزاده ، کارشناس داوری هم همین نظر را دارد؛! او به اندازه مسعود مرادی از آمدن سعد کمیل به تهران خوشحال نیست : تجربه نشان داده داوران اروپایی بخوبی از عهده قضاوت دیدار 2 تیم استقلال و پیروزی بر می آیند اما کمیته داوران بدون توجه به این مساله و در اقدامی ناگهانی از آسیایی ها برای قضاوت این دیدار دعوت می کند. نصیرزاده ، کمیل را در حد و اندازه های این دیدار نمی داند و از او به عنوان داوری بازنشسته یاد می کند: کمیل تنها داور آسیایی است که در رده بندی جام جهانی سوت زده است (اشاره به جام جهانی 2002) با این حال نام او در سالهای 2005 و 2006 در فهرست داوران بین المللی دیده نمی شود و در واقع او چند سالی است بازنشسته شده است . باید دید این داور کویتی می تواند از پس هیجانات دیدار احساسی استقلال و پیروزی برآید یا خیر؛! آنچه مسلم است کمیته داوران با مطرح کردن نام داوران بزرگی چون گراهام پل ، سطح توقع مردم را بالا برده و حالا سعدکمیل باید پاسخگوی این توقع بالای تماشاگران باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها