بورس اوراق بهادار تهران که هفته گذشته افت 5/1 درصدی شاخص را تجربه کرد، در اولین روز معاملاتی هفته جاری به سخنان رئیس کل بانک مرکزی واکنش نشان داد و بعد از مدت‌ها با ریزش بی‌سابقه 1600 واحدی مواجه شد.
کد خبر: ۸۹۶۳۷۱

به گزارش ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران در اولین روز هفته پایانی فروردین به سخنان اخیر رئیس کل بانک مرکزی در نشست صندوق بین‌المللی پول، واکنش بسیار منفی نشان داد و برای اولین بار در سال جدید با ریزش بی‌سابقه 1600 واحدی مواجه شد و از کانال 79 هزار واحد تا محدوده 77 هزار واحد عقب‌نشینی کرد.

روند اصلاحی و محتاطانه بورس تهران درحالی از هفته دوم فروردین آغاز شد که مطرح شدن بحث‌ها درباره اجرای برجام و متصل شدن سوئیفت، نگرانی‌هایی را بین فعالان تالار شیشه‌ای ایجاد کرد و موجب حرکت دست به عصای سهامداران شده بود، اما رئیس کل بانک مرکزی در نشست صندوق بین‌المللی پول صحبت‌های مهمی درخصوص اجرای برجام و اتصال سوئیفت مطرح کرد که این سخنان به نگرانی شدید سهامداران منجر شد و آنها را وارد صف‌های طولانی فروش کرد.

به این ترتیب ادامه اصلاح قیمت‌ها در پی جهش‌های تند بورس طی سال گذشته در کنار مطرح شدن برخی ابهامات سیاسی و همچنین روشن نشدن وضعیت قرارداد شرکت‌های خارجی با خودروسازان منجر به این شده است که سهامداران از آینده بورس ابراز نگرانی کرده و نسبت به فروش سهام خود و خارج شدن از این بازار اقدام کنند.

ریزش دور از انتظار شاخص بورس در معاملات اولین روز هفته درحالی رقم می‌خورد که اخبار منفی و نگران‌کننده‌ای در سطح سیاسی و اقتصادی وجود ندارد، اما فشار فروش و نگرانی سهامداران در صنعت خودرو منجر به تعمیم دادن این وضعیت در کل بازار و شرکت‌های بورسی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها