98 سهمیه باقیمانده المپیک

شانس رسیدن بوکسورهای ایران به ریو

بوکسورهای ایران تاکنون فرصت‌های متعددی را برای کسب سهمیه المپیک از دست داده‌اند و هر چقدر به پایان رقابت‌های انتخابی المپیک نزدیک می‌شویم فرصت‌های اندک، اما سخت‌تری به وجود می‌آید که از دشواری کار بچه‌های ایران خبر می‌دهد.
کد خبر: ۸۹۵۷۹۴

بعد از احسان روزبهانی که توانست نخستین سهمیه بوکس ایران را در المپیک کسب کند هنوز هیچ بوکسوری موفق به دریافت سهمیه نشده است. حتی رقابت‌های انتخابی در آسیا نیز برای بوکس ایران خوش‌یمن نبود تا آنها به رقابت‌های سخت جهانی فکر کنند. از مجموع 250 سهمیه بوکس المپیک ریو تا کنون 152 سهمیه گرفته شده و 98 سهمیه باقی مانده است.

طبق سهمیه‌بندی فدراسیون جهانی بوکس (آیبا) 250 بوکسور جواز حضور در بازی‌های المپیک 2016 ریو را کسب خواهند کرد که تاکنون 152 مشتزن حضورشان در المپیک قطعی شده و تکلیف 98 سهمیه باقیمانده نیز در سه رقابت قهرمانی اروپا در ترکیه، دور نهایی رقابت‌های APB&WSB در صوفیه بلغارستان و رقابت‌های جهانی باکوی آذربایجان مشخص خواهد شد.

تا‌کنون 50 کشور در اوزان مختلف موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند که در این بین تنها قزاقستان و ازبکستان در تمام اوزان سهمیه المپیک را به دست آورده‌اند.

احسان روزبهانی در وزن 81 کیلوگرم تنها نماینده بوکس ایران بوده که از طریق رقابت‌های بوکس حرفه‌ای آیبا APB به المپیک راه یافته است، اما بوکسورهای کشورمان هنوز شانس کسب سهمیه المپیک از طریق رقابت‌های جهانی باکوی آذربایجان را دارند. سهمیه‌بندی‌های انجام شده در رقابت‌های جهانی آذربایجان به این شرح است:

49 کیلوگرم: دو سهمیه (طلا و نقره)

52 کیلوگرم: پنج سهمیه (نفرات راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی + بوکسوری که در مرحله یک چهارم‌نهایی مقابل نفر قهرمان آن وزن شکست خورده باشد)

56 کیلوگرم: پنج سهمیه (نفرات راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی + بوکسوری که در مرحله یک‌چهارم‌نهایی مقابل نفر قهرمان آن وزن شکست خورده باشد)

60 کیلوگرم: پنج سهمیه (نفرات راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی + بوکسوری که در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل نفر قهرمان آن وزن شکست خورده باشد)

64 کیلوگرم: پنج سهمیه (نفرات راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی + بوکسوری که در مرحله یک‌چهارم‌نهایی مقابل نفر قهرمان آن وزن شکست خورده باشد)

69 کیلوگرم: پنج سهمیه (نفرات راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی + بوکسوری که در مرحله یک‌چهارم‌نهایی مقابل نفر قهرمان آن وزن شکست خورده باشد)

75 کیلوگرم: پنج سهمیه (نفرات راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی + بوکسوری که در مرحله یک‌چهارم‌نهایی مقابل نفر قهرمان آن وزن شکست خورده باشد)

81 کیلوگرم: پنج سهمیه (نفرات راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی + بوکسوری که در مرحله یک‌چهارم‌نهایی مقابل نفر قهرمان آن وزن شکست خورده باشد)

91 کیلوگرم: یک سهمیه (مدال طلا)

91+ کیلوگرم: یک سهمیه (مدال طلا)

در مجموع 39 سهمیه از طریق رقابت‌های جهانی آذربایجان به دست خواهد آمد.

در صورت ارسال تاییدیه از سوی فدراسیون جهانی بوکس (آیبا) سجاد محمدپور و امین قاسمی‌پور بوکسورهای تیم APB کشورمان در رقابت‌های APB&WSB بلغارستان برای کسب سهمیه المپیک تلاش خواهند کرد.

دور نهایی رقابت‌های APB&WSB از 24 اردیبهشت در شهر صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها