در حالی حدود سه سال از روی کار آمدن دولت یازدهم می‌گذرد که طی سی و چند ماه اخیر طرح مسکن مهر،چهار موج انتقاد شدید و بی‌سابقه مسئولان دولتی را تجربه کرده است؛ انتقاداتی که با سخنان بهار 92 تفاوت‌های بنیادی دارد.
کد خبر: ۸۹۵۵۶۹

به گزارش تسنیم، با اظهارات رئیس‌جمهور در مراسم سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عملا موج چهارم انتقاد از طرح مسکن مهر کلید خورد.

روحانی شنبه هفته جاری در این مراسم با بیان این‌که تأمین مسکن در شهرها با خرید مسکن مهر وسط بیابان خیلی متفاوت است، گفت: تمام امکانات زیربنایی و روبنایی در شهر وجود دارد، اما مسکن مهر فقط یک خوابگاه تعریف‌شده است. بهترین کار به‌جای اجرای مسکن مهر این بود که بافت‌های فرسوده شهرها بازسازی می‌شد.

وی تصریح کرد: مگر مسکن مهر قرار بود به‌صورت ساختمان دارای دیوار و سقف باشد؟ نیازمندی‌های طرح مسکن چطور تأمین می‌شود؟ پلیس، بهداشت، آموزش، آب، برق و گاز، هیچ‌یک از اینها در نظر گرفته شده بود؟ پس برای حل مسکن باید راه صحیح را انتخاب کنیم.

رئیس‌جمهور با اظهار این‌که بهترین کار به‌جای اجرای مسکن مهر این بود که بافت‌های فرسوده شهرها بازسازی می‌شد، افزود: امروز باید از طریق بخش خصوصی داخلی و خارجی اقدام به بازسازی بافت فرسوده کرد، قطعا با اجرای چنین مدلی، خانه‌هایی بهداشتی‌تر با صرفه‌جویی انرژی و محله‌هایی آبادتر در مناطقی که بافت فرسوده بود، خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها