در دیدار رئیس شبکه ZDF آلمان با دکتر سرافراز تاکید شد:

همکاری‌های علمی رسانه ملی با رادیو و تلویزیون آلمان

رئیس شبکه تلویزیونی ZDF آلمان و تیم همراه وی، چهارشنبه با رئیس رسانه ملی دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۸۹۳۷۱۷

به گزارش روابط عمومی صداوسیما، در این دیدار، دکتر محمد سرافراز، رئیس رسانه ملی ضمن خیرمقدم به تیم رسانه‌ای ZDF در سخنانی با اشاره به این‌که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تولید و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در اختیار صداوسیماست، گفت: البته تولید برنامه‌ها هم از طریق برنامه‌سازان صداوسیما و هم از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود.

رئیس رسانه‌ملی با اشاره به پهناوری کشور ایران به لحاظ جغرافیایی گفت: در ایران 7000 ایستگاه رادیویی و تلویزیونی وجود دارد که سیگنال‌رسانی به کل کشور توسط این ایستگاه‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به تعداد شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، مراکز استانی و بین‌المللی که بیش از 150 شبکه را شامل می‌شود، یادآور شد: از چندی پیش پروژه HD شدن شبکه‌ها شروع شده که در مرحله آخر آن هستیم.

دکتر سرافراز با اشاره به امکانات صداوسیما در تولید برنامه و بخصوص برنامه‌های مستند اظهار کرد: رسانه ‌ملی جمهوری اسلامی ایران از شهرک بزرگ سینمایی برخوردار است که در آن نماهای مربوط به بخش‌هایی از تاریخ ایران ساخته شده و قابلیت بهره‌برداری در تولید محتواهای مختلف را دارد. وی در ادامه به برخورداری رسانه ملی از دانشگاه رسانه‌ای اشاره و تصریح کرد: در دانشگاه صداوسیما، در رشته‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی دانشجو پذیرفته می‌شود و ما آماده‌ایم همکاری‌های علمی با رادیو و تلویزیون آلمان داشته باشیم.

دکتر سرافراز درخصوص همکاری‌های مربوط به تولید برنامه‌های مستند، با توجه به HD شدن این شبکه در کشور و همچنین توانایی‌های تولید مستند در پرس تی‌وی، آمادگی رسانه ملی را در این زمینه اعلام کرد.

تحت تاثیر موفقیت‌های رسانه ایران قرار گرفتم

توماس بلوت رئیس ZDF نیز در این دیدار در سخنانی ضمن اشاره به موفقیت‌های بزرگ صداوسیما در ابعاد تولیدی و فنی، گفت: در بازدیدی که از پرس تی‌وی داشتم، بشدت تحت تاثیر موفقیت‌های شما قرار گرفتم.

وی افزود: صداوسیما از امکانات و قابلیت‌های مهمی در عرصه رسانه‌ای برخوردار است و باعث خوشوقتی ماست که با شما که مدیریت این مجموعه بزرگ را به‌عهده دارید، دیدار کردیم.

توماس بلوت تاکید کرد: همچنین بشدت تحت تاثیر سفرم به ایران قرار گرفتم و من می‌توانم در مورد ایران پاسخ مناسبی را به افکار عمومی کشورم بدهم و ایران واقعی را به آنها معرفی کنم. ما در ZDF، در حوزه مستند بخشی را داریم که درخصوص معرفی فرهنگ‌های مختلف فعالیت دارد و با توجه به فرهنگ غنی و تمدن ایران، برایمان اهمیت دارد که آن را به ملت آلمان معرفی کنیم.

رئیس شبکه تلویزیونی ZDFآلمان یادآور شد: شرایط کاری خبرنگاران ما در ایران بسیار خوب است و تصورم بر این است که در آینده نزدیک با توجه به ارتباطات خوبی که با ایران برقرار شده، این وضعیت بهتر خواهد شد و ما نیز روابط رسانه‌ای را بیشتر خواهیم کرد. وی با اشاره به روش‌های بهره‌مندی رسانه ملی از رسانه‌های نوین تصریح کرد: امروز دیدم که شما نیز همان روش‌هایی را در پیش گرفته‌اید که ما انجام می‌دهیم و من سخت تحت تاثیر قرار گرفتم.

امنیت سوریه در گرو زمین گذاشتن سلاح ها

رئیس رسانه ملی در پاسخ به سوال دکتر توماس بلوت، رئیس شبکه ZDF آلمان درخصوص موضوع پناهند‌گان سوری که مشکلاتی را برای کشور‌های اروپایی به‌وجود آورده است، گفت: در منطقه ما اولین‌بار نیست که موضوع پناهندگان مطرح می‌شود، اما ظاهرا این ‌بار اروپاییان موضوع پناهندگان و مشکلات آنها را احساس می‌کنند. وی افزود: در همسایگی ایران کشورهای عراق و افغانستان که سال‌هاست درگیر جنگ هستند، تاکنون بیش از سه میلیون نفر از مردمان این کشورها به کشورهای همسایه رفته و بخش عمده‌ای از آنها به ایران پناهنده شده‌اند و کشور ایران آنها را با آغوش باز پذیرفت و بخش عمده‌ای از این پناهندگان در مناطق مختلف سکنی گزیدند و مشغول کار شدند و زندگی مناسبی پیدا کردند، اما دنیا نسبت به این رفتار بشردوستانه ایران هیچ عکس‌العمل و همراهی نشان نداد.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: اما در جنگ سوریه به‌خاطر شرایط منطقه‌ای، آوارگان سوری مسیر دریا را طی کردند تا به یونان و اروپا بیایند که برخی از آنها که تعدادشان مشخص نیست، غرق شدند. با این وجود اروپایی‌ها نتوانستند این وضعیت را تحمل کنند و تنها کشورهای یونان و آلمان، بهترین رفتار را در ارتباط با پناهندگان سوری از خود نشان دادند و بخشی از آنها را در خاک خود پذیرفتند.

دکتر سرافراز راه‌حل جنگ سوریه را مانند راه‌حل بقیه کشورهای منطقه دانست و گفت: همه گروه‌های مسلح باید اسلحه خود را زمین بگذارند تا مردم سوریه در شرایطی مناسب و امن، درخصوص وضعیت خود تصمیم بگیرند.

در این نشست مقرر شد صداوسیما و شبکه ZDF با بررسی شرایط، امکانات و قابلیت‌های خود، زمینه تولید مشترک و مبادله برنامه‌های مستندگونه و همچنین بحث آموزش و استفاده از ظرفیت‌های فنی و تکنولوژی‌های نوین را بررسی و اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها