jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۸۹۳۵۴۳   ۱۹ فروردين ۱۳۹۵  |  ۱۵:۰۰

سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داد

داروهای دیابت با ریسک بروز نارسایی قلبی مرتبط هستند

طبق هشدار مقامات بهداشت آمریکا، داروهای دیابت حاوی ساکساگلیپتین و آلوگلیپتین ریسک نارسایی قلبی، بخصوص در بیماران مبتلا به بیماری های قلبی یا کلیه، را افزایش می دهد.

داروهای دیابت با ریسک بروز نارسایی قلبی مرتبط هستند

به گزارش جام جم سرا ، طبق اعلام سازمان غذا و دارو آمریکا، داروهای دیابت حاوی این ترکیبات با افزایش بروز نارسایی قلبی همراه هستند اما طبق توصیه این سازمان، افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نباید بدون مشورت با پزشک شان مصرف این داروها را قطع کنند.

این سازمان اعلام کرد بیمارانی که این داروها را مصرف می کنند و علائم و نشانه های مشکلات قلبی شان افزایش یافته حتما با پزشک خود تماس بگیرند.

علائم و نشانه های اعلام شده عبارتند از:

- تنگی نفس غیرعادی در طول فعالیت های روزمره.

- نفس کشیدن سخت به هنگام دراز کشیدن.

- خستگی، ضعف یا کوفتگی.

- اضافه وزن همراه با ورم قوزک پا، پاها، ساق پا یا شکم.

هر دو ترکیب ساکساگلیپتین و آلوگلیپتین در رده داروهای موسوم به بازدارنده «DPP-۴» قرار دارند که همراه با رژیم غذایی و ورزش به کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کنند.

طبق اعلام این سازمان، این هشدار مبتنی بر نتیجه دو آزمایش بزرگ بالینی در مورد بیماران قلبی بود. در هر دو آزمایش مشخص شد بیمارانی که داروهای حاوی ساکساگلیپتین یا آلوگلیپتین مصرف می کردند بیشتر از بیمارانی که دارونما دریافت می کردند در بیمارستان بستری شدند.

منبع: مهر

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
مرثیه‌ای برای «عمو‌ قاسم»

مرثیه‌ای برای «عمو‌ قاسم»

یک) هرآنچه از تو بیادم می‌آید آلوده به غم است. تو یک جاعل بودی، یک کلاهبردار حرفه‌ای. دردهای کمرشکن را در مشتهایت پنهان می‌کردی و ناگهان چون شعبده‌بازی چیره دست سرودی خجسته از کلاه جادویی کلمات بیرون می‌کشیدی.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر