یک مبلّغ وهابی عربستان منتقدان هم‌قطاران خود را فتنه‌گر توصیف کرد و در شبکه‌های اجتماعی جنجال به راه انداخت.
کد خبر: ۸۹۲۸۲۷
ممنوعیت انتقاد از مبلّغان وهابی در عربستان

به گزارش جام جم آنلاین، سایت روسیا الیوم به نقل از شیخ "عبدالله المطلق" که یکی از مبلّغان وهابی عربستان است، گزارش داد: جوانانی که به دنبال اشتباهات مبلغان هستند و آنها را بدعت گذار می خوانند، فتنه گر و آشوب طلب هستند.

المطلق که مشاور دفتر پادشاهی عربستان نیز است، در برنامه ای تلویزیونی گفت: برخی از جوانان عربستانی به جای اینکه به مقابله با دشمنان خود بپردازند، به دنبال یافتن عیوب و اشتباهات برادران خود هستند و با این کار زمینه بروز اختلافات و تفرقه را ایجاد می کنند.

این مبلغ وهابی عربستانی اعلام کرد: افرادی که به رنجاندن برادران خود می پردازند، همچون موش هایی هستند که دور از چشم صاحب خانه غذاها را می خورند و فاسد می کنند و نمی دانند که کشورشان عربستان با چه فکرهای بیمارگونه ای مواجه است.

المطلق درباره منتقدان 3 وهابی دیگر به نام محمد العریفی، عائض القرنی و سعد البریک گفت: من از این سه نفر به جز دوست داشتن خداوند و پیامبرش، وطن دوستی و تدریس علوم دینی در دانشگاه ها چیزی دیگری ندیده ام و به یکی از این سه نفر به علت دفاعش از اعتقادات دینی سوء قصد شده بود.

عائض القرنی روز اول مارس 2016 هنگام خروج از دانشگاه شهر زامبوانگا در جنوب فیلیپین مورد سوء قصد قرار گرفت که مهاجم به ضرب گلوله کشته شد.

این در حالیست که برخی از کاربران شبکه های اجتماعی شیخ عبدالله المطلق را داعشی توصیف کردند و در صفحات شخصی خود نوشتند که این شیخ ِ وهابی فتنه گر است و از تروریست ها حمایت می کند.

منبع: العالم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها