راکت به دست‌ها به دنبال سهمیه المپیک ریو

تیم ملی تنیس روی میز بانوان کشورمان پس از صعود به دسته دو جهان آماده رقابت در آوردگاه دیگری می‌شود تا برای دومین بار متوالی بلیت برزیل را از چنگ ازبکی‌ها و قزاق‌ها درآورد.
کد خبر: ۸۹۲۱۷۶

ملی‌پوشان ایران که مدتی با راکت به دستانی از کره شمالی و زیرنظر مربی کره‌ای و سیما لیموچی تمرین کرده بودند با آمادگی در مسابقات جهانی مالزی ظاهر شدند و تاثیر بازی با حریفان تمرینی چشم بادامی را با قهرمانی در رقابت‌های دسته سه جهان نشان دادند. این تیم حالا آماده رقابت در میدان دیگری می‌شود. میدانی که موفقیت در آن می‌تواند ایران را برای دومین بار المپیکی کند؛ رقابت‌های انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه و مرکزی.

المپیک ریو هدف اصلی لیموچی

سیما لیموچی، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان پس از موفقیت شاگردانش در جهان و کسب عنوان قهرمانی اندیشه‌های بزرگی در سر می‌پروراند. او قبل از شرکت در مسابقات قهرمانی جهان مالزی نیز گفته بود این میدان را دیداری تدارکاتی برای رسیدن به هدف بزرگترش ارزیابی کرده بود.

لیموچی حالا در گفت‌وگو با جام بانوان با در نظر گرفتن شرایط ایران برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک 2016 برزیل می‌گوید: این مسابقات به میزبانی هنگ‌کنگ برگزار می‌شود و تماشاچی ایرانی نداریم. حریفان اصلی ما ازبکستان و قزاقستان هستند که در دوره قبل ندا شهسواری موفق به شکست آنها و راهیابی به المپیک شد. البته حریفان ایران در این چهار سال بیکار ننشسته‌اند و تلاش زیادی برای گرفتن بلیت برزیل داشته‌اند، بنابراین نباید از قدرت آنها غافل باشیم. در عین حال بازیکنان ما نیز برای رسیدن به المپیک تلاش می‌کنند. هر چند نتوانستند بازی‌های تدارکاتی زیادی داشته باشند، اما همین که با بازیکنان کره شمالی و مربی‌شان تمرین کرده‌اند، امیدوارکننده است.

فراموش نکنیم راکت به دستان پرانگیزه کشورمان که برق گرفتن بلیت برزیل در چشمانشان موج می‌زند در میدان جهانی مالزی که حریفان قدرتمندی نیز حضور داشتند به قهرمانی دست یافتند. سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان کشورمان در این خصوص می‌گوید: خوشحالیم که برای نخستین بار در تاریخ توانستیم به دسته دو جهان صعود کنیم و این افتخار بزرگی برای ما محسوب می‌شود. البته با این صعود مسئولیتمان خیلی سنگین‌تر می‌شود، چراکه باید در یک سطح بالاتر بازی کنیم. ما دو سال دیگر تا مسابقات جهانی آینده مهلت داریم و باید همه کمک کنند تا بتوانیم آنجا هم سربلند باشیم. هیچ چیز دست‌نیافتنی وجود ندارد. بچه‌های ما بسیار توانمند هستند و باید برنامه‌ریزی خوبی برای آنها صورت بگیرد. ناگفته نماند دختران ایران در این میدان موفق به شکست ازبکستانی شدند که در مسابقات انتخابی المپیک مهم‌ترین حریفشان است و با این پیروزی می‌توانند امیدوارانه در هنگ‌کنگ نیز پیروز شوند.

خون ایرانی در رگ‌های تیتارنکو

به ترکیب اعزامی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان به مسابقات انتخابی المپیک یک نفر اضافه خواهد شد؛ النا تیتارنکو. این راکت به دست اوکراینی که چند سال پیش برای تیم ملی کشورمان بازی می‌کرد قصد دارد بار دیگر شانس خود را برای کسب سهمیه امتحان کند.

وی دراین باره به جام بانوان می‌گوید: از حدود ده ماه گذشته به ایران برگشته‌ام و برای راهیابی به تیم ملی ایران بازی کردم و با قهرمانی در مسابقات دسته یک و برتر به این هدفم رسیدم. شاید فکر نمی‌کردم بتوانم به این زودی به تیم ملی راه یابم، اما متوجه شدم هنوز توانایی بالایی دارم.

تیتارنکو از این‌که شهسواری در دوره قبل المپیک لندن را به دست آورد ابراز خوشحالی می‌کند و می‌گوید: در آن مسابقات ندا شهسواری را پیگیری می‌کردم و وقتی متوجه شدم موفق شده است، خیلی خوشحال شدم. در این دوره نیز مهم این است سهمیه بازی‌های المپیک برزیل به یک ایرانی برسد و هر کدام از ما این سهمیه را بگیریم بسیار خوشحال‌کننده است.‌در عین حال محجوبه عمرانی و مریم صامت نیز از دیگر ملی‌پوشان ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک هستند که مسابقات جهانی را تجربه کرده‌اند و برای المپیک حدود دو ماه فرصت دارند.

معصومه کیانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها